کد خبر: 991833
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
مقری برای تولید آثار جهادی و جریان‌ساز
آیین افتتاح «دفتر جهاد سازندگی روایت فتح» با حضور سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی و سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی آغاز به کار کرد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: آیین افتتاح دفتر جهاد سازندگی روایت فتح، صبح امروز در دفتر روایت فتح برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، «مهدی همایونفر» رئیس پیشین بنیاد فرهنگی روایت فتح، «رضوی»، مدیر کل ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، «سردار عبدالرضا آزادی» معاونت فرهنگی سازمان بسیج سازندگی، «روح الله رفیعی» مدیر گروه مستند روایت فتح، عبدالرضا دهقانی رئیس موسسه رزمندگان اسلام، سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، بخش‌هایی از فیلم «خان گزیده‌ها» محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح پخش شد.

همایونفر: تولید برنامه‌ها در آن زمان کار سختی بود

«مهدی همایونفر» رئیس پیشین بنیاد فرهنگی روایت فتح، در ابتدای صحبت‌های خود ضمن یادبودی از سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: در سال ۵۹ که به سمت مدیریت این بنیاد فرهنگی منصوب شدم، نزد آقای آوینی رفتم و همان زمانی بود که او برای محرومیت زدایی مشغول به کار شده بود. با دوربین‌هایی که داشت، از فعالیت‌هاش فیلم گرفته بود و همانجا فعالیت‌های جهادی تلویزیون شروع شد.

وی ادامه داد: بعد از مدتی مستند‌هایی توسط وی تولید شد که یکی از آن‌ها همین مستند خوب «خان گزیده‌ها» بود. در دوران دفاع مقدس اغلب دوستان مشغول به کار و فعالیت بودند و با شروع جنگ، گروه اصلی بچه‌های جهاد ناگزیر وارد جنگ شدند و برنامه‌های روایت فتح ساخته شد.

همایونفر در ادامه نیز بیان داشت: تولید برنامه‌ها در آن زمان کار سختی بود و بچه‌های روایت فتح اساسا به فکر دلسوزی برای مردم محرومی بودند که به حوادث انقلاب دل بسته بودند. همچنین با شکل گیری جهاد تلویزیون، شکل برنامه‌ها برای تلویزیون تغییر کرد.

وی در ادامه نیز بیان داشت: اوایل دهه نود خدمت سردار نقدی رسیدیم و به ایشان عرض کردیم که ما اصرار داریم با بحث اقتصاد مقاومتی و برای رفع محرومیت در استان‌های مختلف برنامه‌هایی را انجام دهیم که خدا رو شکر برنامه‌هایی هم اتفاق افتاد. حال امیدواریم که این وقایع با شکل جدی‌تر و به‌طور گسترده‌تری انشا الله اتفاق بیفتد.

** رضوی: اسناد و تصاویر بکر و دیده نشده را کار کنیم

«رضوی»، مدیر کل ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی و پسر شهید تقی رضوی، ضمن بیان خرسندی برای افتتاح دفتر جهاد سازندگی روایت فتح، گفت: اینکه مجددا ارتباط ما با جهاد برقرار شده جای خوشحالی دارد. اما معتقدم فعالیت ما صرفا جهاد سازندگی نباشد و بتوانیم اسناد و تصاویر بکر و دیده نشده را نیز کار کنیم و همچنین بتوانیم فرهنگ جهادی را به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: مجموعه جهاد از دو بخش مهندسی جنگ و مهندسی محرومیت زدایی تشکیل شده است. افرادی که در خارج از روستا کار می‌کردند و به فکر محرومیت زدایی بودند. دوست دارم اینجا یادی از پدر شهیدم داشته باشم و بگویم سخنوری تنها خصلتی است که از شهید رضوی به ما رسیده است.

 زهرایی: ۸۵ درصد گروه‌های جهادی از جوان‌ها هستند

«سرهنگ محمد زهرایی» رییس سازمان بسیج سازندگی، در ادامه این مراسم نیز گفت: امیدوارم دفترجهاد سازندگی روایت فتح بتواند منعکس کننده بخشی از جهادی که مقام معظم رهبری از آن نام بردند باشد.

وی ادامه داد: امروز که از دفاع مقدس و جنگ نظامی و سخت گذشته‌ایم، اما فشار‌ها و کمپین‌های حداکثری علیه انقلاب اسلامی بسیار وسیع است و تادندان‌مسلح در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و ... دشمن آرایش پیداکرده است، ما باید تکیه‌بر نیرو‌های انسانی خودباور و انقلاب پیام خود را صادر کنیم و به‌زعم رهبری پیشرانان این حرکت گروه‌های جهادی هستند.

همانطور که «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، باید گفت در ۸ سال دفاع مقدس اگر حاج قاسم‌هایی بودند، آوینی‌هایی در کنارشان بودند که پیام مظلومیت انقلاب و دفاع مقدس را به مردم برسانند.

زهرایی در ادامه بیان داشت: امروز دشمن آرایش جدیدی پیدا کرده و ما نیز وظیفه انتقال این پیام را داریم
و لوکوموتیو اصلی این پیام، جهادگران هستند. اگر بنیاد روایت فتح نباشد، حرکت جهادگران در عرصه‌های مختلف می‌ماند.

وی ادامه داد: فعالیت گروه‌های جهادی امروز باقی نمی‌ماند اگر بنیاد روایت فتح‌هایی نباشند که آنان را تصویر کنند، هم، چون شهید آوینی که دفاع مقدس ما را تصویر و برای همیشه در تاریخ ثبت کرد. ما امروز نیاز داریم که پشتیبانی از جنس آوینی‌ها را داشته باشیم و شبکه‌سازی هدفمندی از جهادگران صورت گیرد. امروز ما ۱۲ هزار گروه جهادی جغرافیا محور داریم و ۱۱ هزار گروه جهادی پایگاه محور داریم و ۸۵ درصد از این گروه‌های جهادی جوانان هستند و پیشنهاد ما این است که محوری باز شود و جهادگران ما در بسیج، بتوانند در اینجا هم تفکر خود را نشان دهد و برای نسل تراز انقلابی موفق‌تر عمل کنیم.

زهرایی در پایان نیز گفت: در نوروز ۱۴ قرارگاه جهادی در مناطق مختلف داریم و برای هر کدام یک قله تعریف می‌کنیم نوروز می‌تواند نقطه آغازی برای این حرکت باشد.

 آزادی: بسیج سازندگی باید با حمایت خود زمینه ساز تولید کار‌های جهادی و جریان ساز شود

«سردار عبدالرضا آزادی» معاونت فرهنگی سازمان بسیج سازندگی، طی سخنانی بیان داشت: خوشبختانه گروه مستندسازی دفاع مقدس ظرفیت‌های جدیدی را برای گروه‌های جهادی فراهم کردند. انصافا بنیاد به بحث‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. اما تلاشمان این است که پُر و پیمان‌تر به این ماجرا پرداخته شود و انشاله بسیج سازندگی از این حرکت حمایت کنند تا برای ترویج حرکت‌های جهادی کار‌های عمیق‌تر و مفصل‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: دوستان در سازمان بسیج سازندگی وظیفه مهمتری دارند و باید سناریو را مهیا کنند تا کار‌هایی که تولید می‌شود جریان ساز بوده و کار‌های جهادی را در کشور تقویت کند.

 رفیعی: برجسته سازی تفکر انقلابی؛ موضوع اصلی مستند‌های در دست ساخت

«روح الله رفیعی» مدیر گروه مستند روایت فتح، در پایان این مراسم نیز بیان داشت: نگاه ما در دفتر جهاد هم به حال و هم به آینده است. اما اینکه باید آرشیو روایت فتح کامل شود، ماحصل زحمت عزیزانی است که جهاد کردند و شهید شدند.

وی ادامه داد: با توجه به کثرت گروه‌های جهادی قطعاً پشتیبانی از همه این‌ها از عهده هیچ سازمانی برنمی‌آید، اما با توانمندسازی این گروه‌ها ما می‌توانیم محتوای خوبی را برای آینده در نظر بگیریم. برای امروز در مستند‌هایی که قرار است ساخته شود؛ ما به دنبال نشان دادن یک تشکل نبوده و به دنبال برجسته‌سازی یک تفکر هستیم. به‌عنوان‌مثال ما نمونه‌های خوبی را به دست آوردیم که با ۴۰ میلیون برای ۲۰ نفر اشتغال‌زایی کردند و یا جایی که با ۳۰ هزار تومان شغل‌های ایستا ایجادشده است. این کار که به برکت جمهوری اسلامی و برای بومی‌سازی و شکستن قواره‌های غربی انجام می‌شود قطعاً ثمره‌ای جز پیروزی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دفتر جهاد را به یمن حضور هسته اولیه روایت فتح شروع کردیم گفت: بر این باور هستیم که امکانات و پول نقش زیادی در شکل انجام کار و فرآیند ندارد؛ امروز مجموعه‌ای داریم به نام روایت فتح و به آن فخر می‌ورزیم که محصول امکانات نبوده و محصول انسان‌های بزرگ است. به همین نیت تقاضامندیم که دوستان کمک بکنند برای سرعت بخشیدن به این اتفاق؛ به‌هرحال کارمان را انجام می‌دهیم و کمک شما به این اتفاقات سرعت می‌بخشد.

در پایان این مراسم با حضور سردار زهرایی و دیگر مقام‌های مسئول، دفتر کار جدید جهاد سازندگی روایت فتح آغاز به کار کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علي اصغر كريمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
بايد به قانون هاي ضد جهادي توجه كنيم. قانون برنامه بودجه دست جهادي ها را از اقتصاد كوتاه كرده است .
اميد است روشنگري شود ان شاءالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار