کد خبر: 991259
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: معاون سازمان اموال تملیکی با اشاره به امحای ۴۰۰ تن کالای قاچاق و مصرف گذشته گفت: بخشی از کالا‌های سرمایه‌ای قاچاق مهندسی معکوس می‌شود و منهدم نخواهد شد.
به گزارش فارس، روز گذشته بیش از ۴۰۰ تن کالای قاچاق و تاریخ انقضاء گذشته در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران امحا شد. معاون سازمان اموال تملیکی در حاشیه این برنامه با بیان اینکه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برابر قانون می‌تواند ۱۰ درصد عواید حاصل از فروش کالا‌های ضبط شده را صرف امرار معاش خود کند، اظهار داشت: برای صیانت از سلامت جامعه اقدام به انهدام کالا‌های تاریخ انقضا گذشته و اقلامی که به سلامت جامعه آسیب می‌زنند، می‌کنیم. هر استانی نسبت به انجام عملیات انهدام در طول سال اقدام می‌کند که معمولاً کالا‌های تاریخ مصرف گذشته یا کالا‌هایی که مجوز سازمان استاندارد و سازمان بهداشت را ندارند و غیرقابل مصرف هستند، منهدم می‌شوند.

تعرفه بالای واردات، قاچاق را پدید می‌آورد
حسین میرمعینی با بیان اینکه با توجه به تعرفه‌های واردات کالا بسیاری از سودجویان نسبت به واردات کالای قاچاق اقدام می‌کنند، تصریح کرد: بحث انهدام کالای قاچاق در تمام کشور‌ها به اجرا می‌رسد، اما در ایران این اقدام با وسعت بیشتری اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به انهدام کالا در سال گذشته اظهار داشت: بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ تن کالا به ارزش ۹۰ میلیارد تومان منهدم شد که این رقم در ۱۰ ماهه اول امسال حدود ۱۳ هزار تن و به ارزش ۸۰ میلیارد تومان بوده است. ۹۰ انبار در کل کشور در اختیار داریم که ماهانه عملیات معدوم‌سازی کالا‌های سلامت‌محور و قاچاق در استان‌های مختلف انجام می‌شود. این مقام مسئول با تأکید براینکه هیچ برنامه‌ای برای انهدام کالا‌های سرمایه‌ای نداریم و نخواهیم داشت، گفت: تمام کالا‌های وارداتی که به تولید داخل ضربه می‌زنند به شرط صادرات به فروش می‌رسند و بخش دیگر از این کالا‌ها که امکان استفاده از آن در مهندسی معکوس وجود دارد، مورد استفاده داخل قرار می‌گیرد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا در‌حالی‌که پرونده برخی از این کالا‌ها که امروز معدوم می‌شوند متعلق به چهار سال گذشته بوده و چرا تاکنون منهدم نشده است، گفت: برای انهدام باید حکم قضایی داشته باشیم و سه سال طول کشیده تا حکم قضایی به نفع دولت برای امحای این کالا‌ها صادر شود.

انهدام کالا‌های قاچاق بیوتروریستی پس از ۳ سال
همچنین مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران گفت: برخی کالا‌های قاچاق جنبه بیوتروریستی داشته که پرونده آن‌ها مربوط به سال ۹۵ است و تا زمانی که حکم قضایی برای معدوم‌سازی کالا‌ها صادر نشود، نمی‌توانیم نسبت به امحای آ‌نها اقدام کنیم.
برومند میرزایی‌پور در حاشیه برنامه انهدام کالا‌های سلامت محور با اشاره به اینکه این دهمین مورد امحاء است و تاکنون هزار و ۹۷۰ تن کالا به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال کالا انهدام شده است، بیان داشت: عمده این کالا‌ها تاریخ انقضا گذشته است. بخشی دیگر از این کالا‌ها هم جنبه بیوتروریستی تشخیص داده شدند به همین دلیل نسبت به معدوم‌سازی آن‌ها اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بیوتروریستی بودن این کالا‌ها از طریق چه نهادی شناخته شده و کدام یک از این کالا‌ها احتمال بیوتروریستی دارند، گفت: این احتمال وجود دارد که دشمنان برخی از کالا‌ها را آلوده و به بازار ایران ارسال کنند و از آنجایی که احتمال بیوتروریستی بودن تعدادی از این کالا‌ها وجود داشت در برنامه انهدام و معدوم‌سازی قرار گرفتند که البته بیشتر مواد دخانی در معرض تهدید بیوتروریست قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار