کد خبر: 989696
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
سکوت عجیب نهاد‌های ناظر بر بازار خودرو ادامه دارد
علیرغم رشد عجیب قیمت خودرو در بازار، وزارت صمت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت کرده و سازمان حمایت هم که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده، تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد. واقعا مسئول نظارت بر بازار خودرو کیست و باید یقه چه کسی را گرفت؟
سرویس اقتصادی جوان‌آنلاین: هفته گذشته بازار خودرو با رشد قابل توجهی در قیمت انواع خودرو‌های داخلی روبه رو شد، به نحوی که رشد قیمت‌ها از ۳ تا ۲۳ میلیون تومان بوده است. در این شرایط باز هم مسئولان نظارت بر بازار سکوت کرده وخبری از سیاست روشن آن‌ها برای مدیریت بازار خودرو آنهم در شب عید نیست.

در حال حاضر مشخص نیست ما با کدام مرجع برای بررسی بازار خودرو طرف هستیم تا چگونگی ساماندهی بازار را از آن جویا شویم. گویا در شرایط پایانی سال که نیاز مردم در خرید کالا از جمله خودرو افزایش پیدا می‌کند بازار رها شده و کسی هم حاضر به پاسخگویی نیست.

در اینجا باید پرسید، چرا وزارت صنعت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت می‌کند و چرا سازمان حمایت که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد و این موضوع را به بخش‌های دیگری محول می‌کند.

سکوت دستگاه‌ها در بلاتکلیفی بازار خودرو در حالی ادامه دارد که سمند ال ایکس در طول یک هفته اخیر از ۹۳ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان، دنا با رشد ۶ میلیون تومانی از ۱۳۶ میلیون تومان به ۱۴۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۸ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به ۱۰۲ میلیون تومان، دنا پلاس توربو از ۱۸۷ میلیون تومان با رشد ۵ میلیون تومانی به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ از ۴۱۰ میلیون تومان با رشد ۲۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است.

در بخش خودرو‌های سایپا نیز بازار در هفته گذشته با شوک افزایش قیمت پراید ۱۱۱ روبه رو بود چراکه قیمت این محصول از ۶۲ میلیون تومان به ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر این ساینا از ۷۳ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به قیمت ۷۷ میلیون تومان، چانگان از ۲۲۷ میلیون تومان با رشد ۲۳ میلیون تومانی به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان و سراتو از ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۹۳ میلیون تومان رسیده است.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
چرا باید پاسخگو باشند وقتی به سودشون هست
خدایی چرا گزارش تهیه نمی شود که در کشورهای دیگر با چند ماه کار و حقوق معمول می توان خودروی معمولی خرید اما در کشور ما چطور
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
انتظار رای از مردم هم دارند . دولت روحانی که مردم و اقتصاد را به خاک سیاه نشانده است. حداقل صبر نمیکنند تا یک ماه دیگر بعد از انتخابات خودروی براید را به 100 میلیون تومان برسانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
سکوت نکردن خبر ندارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار