کد خبر: 989546
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان:
سردارمجتبی فداء گفت: رسانه ها در یك جامعه باید بتوانند به دور از هرگونه غرض ورزی سیاسی و انگیزه های فردی و گروهی با رصد چالش های جامعه به دوراز اغواگری و دروغ پردازیبه بیان واقعیت و مطالبه گری از مسوولان و متولیان در نهادهای مختلف بپردازد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان صبح روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ابوذر در جمع اصحاب رسانه هانه های مکتوب وفضاهای مجازی  که درنگارستان امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: با گسترش فضای مجازی، رادیو، تلویزیون، خبرگزاری ها و مطبوعات باید بدانند كه با رقیبان سرسخت و جدی روبه رو هستند كه ممكن است قافیه را به آنها ببازندوعمل به تکلیف در بحث رسانه یک حسن است و این همان شیوه و سیره شهدای تاریخ اسلام است.

سردارمجتبی فداء بیان نمود: متاسفانه  بعضی از رسانه هاهنوز بسیاری از دستاوردها و حقایق انقلاب را به جامعه و جوانان منتقل نکرده اند واگر امروز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف جامعه وجود دارد، باید بدانیم دررژیم قبل این مشکلات به مراتب بیشتر وجود داشت .

وی افزود: رسانه ها مسوول دفاع از منافع ملی هستند ووظیفه رسانه ها با گسترش فضاهای مجازی و شبكه های اجتماعی كه رقیب سرسخت، عمیق و پردامنه ای برای آنها محسوب می شوند، بسیار خطیر است. بنابر این رسانه هاباید در مسیر اطلاع رسانی، فعال، شفاف، دقیق و كوشا باشند.

این مقام نظامی با اشاره به اینکه نباید رسانه ها مدیریت خبری یك موضوع را در سانسور یا سكوت خبری نگه دارند ،گفت: رسانه ها باید در جریان روزنامه نگاری بحران، ملاحظات امنیت ملی را در نظر گیرند و رعایت كنند. امنیت ملی در هر كشوری یك اولویت به حساب می آید و رسانه ها همواره باید آن را مد نظر داشته باشند.

سردار فدا، ابرازداشت:توجه به منافع ملی و پیگیری مطالبات عمومی در جامعه از رسالت های هر رسانه به شمار می رود. در صورتی كه رسانه ها در یك جامعه بتوانند به دور از هرگونه غرض ورزی سیاسی و انگیزه های فردی و گروهی با رصد چالش های جامعه به بیان واقعیت و مطالبه گری از مسوولان و متولیان در نهادهای مختلف بپردازد، بی شك شاهد رفع بسیاری از مشكلات اجتماعی خواهیم بود. تحقق این مهم كه همزمان نیازمند ارتقای عملكرد حرفه ای رسانه و پاسخگو بودن مسوولان است، بی شك در درازمدت می تواند تاثیری جدی در پالایش سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته و تامین كننده منافع ملی باشد.

وی با اشاره به انتخاب نام ابوذر برای این جشنواره تصریح کرد: بزرگترین شاخصه ابوذر صداقت و راستگویی او است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب جمعیت کشورایران ۳۰ میلیون نفر بود وروزانه ۶ میلیون بشکه نفت تولید وبه فروش می‌رسید، و تمام اقلام مصرفی کشور از درآمد نفت ازخارج وارد می شد در صورتی که اکنون فروش نفت کمتر از یک میلیون بشکه شده وجمعیت ۸۳ میلیون نفر وبیشتر کالاها در داخل کشورتولید می شود وماتوانسته ایم به خود باوری وخود کفایی برسیم .

وی سپس با اشاره به شاخصه های سردار حاج قاسم سلیمانی وبیان اینکه عمل به تکلیف، صداقت، شجاعت، مومن، انقلابی بودن، مرید نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودن، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، توانمندی در مدیریت وفای به عهد و  پیمان را از مهمترین شاخصه‌های این شهید برشمرد واذعان نمود:رسانه ها می توانند با شجاعت چشم انداز مسیر حاج قاسم را در جامعه درست تعریف کند تاکسانی که بدنبال انزوانمودن انقلاب وارتباط گیری با امریکا هستند سرجایشان بنشینند.

سردارفداء گفت: شهید سلیمانی در ۴۱ سال انقلاب همواره پیرو وهمراه رهبرمعظم انقلاب اسلامی بود و بر خلاف برخی که با امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن به ایران آمدند ولی بعدها مسیرشان تغییر کرد،او تا آخرین نفس در مسیرراه انقلاب ثابت قدم ماند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فرزندانی تربیت کرد که نه آقا زاده بودند و نه طلبکار نظام و نه رانت خوار، بلکه در آنان خود را مدافع راه اسلام و انقلاب می دانند.

وی اظهارداشت: شهادت سردار سلیمانی کاری کرد که حتی در قلب آمریکا و اروپا مراسم بزرگداشت برای این شهید برپا شدواین شهادت باعث شد پس از حوادث آبان ماه و مسائلی که بوجود آمد دوباره ظرفیت مردمی در پشتیبانی از نظام راهمراه داشته باشد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اشاره به پیامدهای شهادت سردار سلیمانی، تصریح کرد: در روزهای آتی دوموضوع مهم راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند به عنوان دو آزمون در مقابل مردم قراردارد و رسانه ها وظیفه دارند در این خصوص نقش آفرینی کنند.

سردار فدا تاکید کرد: برکت خون حاج قاسم سلیمانی موجب شد وحدت و انسجام ملی ایران اسلامی، وحدت بین دو ملت ایران و عراق احیاء شود و مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج آمریکا از عراق دولت این کشور را موظف به اخراج آمریکایی ها کند.

وی گفت: بالاترین دستاورد شهادت این شهید این بود ظرفیتی فراهم شد که مراکز استقرار آمریکایی‌ها در عین الاسد مورد هدف قرار گیرد در حالی که طی ۷۱ سال گذشته هیچ کشوری نتوانسته بود رسما به آمریکا ضربه بزند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان درپایان گفت: باشهادت سردار سلیمانی امروزراه این شهید با رویش های جدیدی مواجه شده است ومردم ما با پشتیبانی از آرمانهای حاج قاسم راه این شهید را تا برچیده شدن بساط کفر ادامه خواهند داد.

درادامه این مراسم رضا صفری مسوول سازمان بسیج رسانه اصفهان گفت: شکست حصر رسانه ای علیه انقلاب اسلامی مهمترین هدف بسیج درگام دوم انقلاب اسلامی است.‌

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر چهارشنبه با معرفی برترین های رسانه در زمینه های مقاله، خبر، مصاحبه، گزارش ، تیتر، یادداشت، عکس، موشن گرافیک، فیلم کوتاه ، وبخش ویژه با عنوان " گام دوم انقلاب " در  نگارستان حضرت امام خمینی (ره) اصفهان برگزار شد. .

در این دوره ۸۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر