کد خبر: 989180
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: یک تولیدکننده پوشاک با هشدار از دست رفتن بازار شب عید پوشاک ایرانی، از هجوم ترکیه به بازار پوشاک ایران با لباس‌های استوک یک دلاری خبر داد.
محمد مالکی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه امسال تولیدکنندگان با افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات پوشاک حساب ویژه‌ای روی بازار شب عید باز کردند، اظهار داشت: در حال حاضر واردات پوشاک از مناطق آزاد بلامانع است، از طرف دیگر گمرکات هم در مناطق جنوبی کشور مستقر نیستند تا محدودیت‌ها را در ورود پوشاک به کشور اعمال کنند.
وی با اعلام اینکه تمام تولیدکنندگان نگران از دست دادن بازار و فروش شب عید خود هستند، افزود: ما با امید کالا تولید کرده‌ایم، اما با ورود کالا‌های قاچاق به کشور نمی‌توانیم فروشی داشته باشیم. متأسفانه ترک‌ها هم به ما پیشنهاد می‌کنند به صورت کیلویی اجناس استوک را بفروشند که این موضوع یک زنگ خطر برای تولید پوشاک در کشور است. این تولیدکننده تصریح کرد: به‌عنوان نمونه در یکی از این پیشنهادات ترک‌ها به تولیدکنندگان ایرانی اعلام کرده‌اند، ۳۵۰ هزار تکه انواع کالا‌های استوک را با قیمت ۳۵۰ هزار دلار می‌فروشیم این یعنی هر کالا یک دلار قیمت دارد، در این شرایط مسئولان بگویند کدام تولیدکننده توان رقابت با اجناس خارجی را خواهد داشت.
وی با طرح این پرسش که چرا در شب عید این بلا بر سر صنعت پوشاک کشور می‌آید، گفت: مگر نه اینکه قرار بود از تولیدکننده داخلی حمایت شود آیا این مسائل به معنی حمایت از تولید است؟ هیچ برخوردی با برند‌های محرز قاچاق در بازار نمی‌شود و واردات هم در مناطق آزاد بلامانع است، در این شرایط آیا تولیدکننده می‌تواند محصول خود را در بازار به فروش برساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار