کد خبر: 988934
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
سلام بر حججی که حجتی شد در چگونه زیستن و چگونه رفتن. فدای آن گلویی که همچون گلوی امام حسین (ع) بریده شد و سلام بر آن سری که همچون سر مولای شهیدان دفن آن نامشخص و به عرش برده شد. دخترم آن‌ها را الگو بگیر و مهم‌ترین شادی آن‌ها عفت و حجاب است.
کبری فرشچی
سرويس زنان جوان آنلاين: بهاره جنگروی مسئول گروه مردمی دختران انقلاب درباره برنامه موکب‌های حجاب دختران انقلاب در ایام فاطمیه با محوریت شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌گوید: حاج‌قاسم دست‌نوشته‌ای دارند اول کتاب سربلند که سرگذشت شهید محسن حججی است. داستان این دست‌نوشته هم این‌گونه است که دختر خانمی به حاج‌قاسم مراجعه می‌کند و از او می‌خواهد روی این کتاب دست‌نوشته‌ای داشته باشد.

متن دست‌نوشته سردار دل‌ها روی جلد کتاب سربلند این چنین است:
 
«بسمه تعالی
سلام بر حججی که حجتی شد در چگونه زیستن و چگونه رفتن. فدای آن گلویی که همچون گلوی امام حسین (ع) بریده شد و سلام بر آن سری که همچون سر مولای شهیدان دفن آن نامشخص و به عرش برده شد. دخترم آن‌ها را الگو بگیر و مهم‌ترین شادی آن‌ها عفت و حجاب است.»

جنگروی تأکید می‌کند: «این موکب‌ها هم به یاد حاج‌قاسم سلیمانی و در ایام فاطمیه برگزار شد تا ما بتوانیم ارزش‌های فاطمیه را یادآوری کنیم.»

این فعال اجتماعی تصریح می‌کند: نخستین ارزش ایام فاطمیه دفاع از ولایت است. به گفته وی حضرت زهرا (س) در راستای دفاع از ولایت به شهادت رسیدند و فرزند شش ماهه‌شان را هم در راه ولایت فدا کردند.
وی ادامه می‌دهد: «دومین نکته‌ای که ما با برقراری موکب‌هایمان می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که زنان باید در جامعه حضور داشته باشند و نقش‌آفرینی کنند. همان‌طور که حضرت زهرا (س) در جامعه حضور داشتند و تأثیرگذار بودند.»
بنا به تأکید جنگروی سومین نکته‌ای که موکب‌های فرهنگی دختران انقلاب به دنبال آن هستند حجاب حضرت زهرا (س) است. اینکه حضرت زهرا (س) چگونه حتی در مواجهه با پیرمردی نابینا حجاب‌شان را رعایت می‌کردند و عفت داشتند.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان می‌افزاید: «آقا مطرح کردند که امریکا به عنوان یک جنایتکار که می‌گوید انرژی هسته‌ای نداشته باشید، توان موشکی نداشته باشید و در منطقه حضور نداشته باشید، کم‌کم آ‌ن‌قدر جلو می‌آید که بگوید حجاب وجود نداشته باشد.»
از نگاه وی از این صحبت آقا می‌توان به این نتیجه رسید که مبادا امریکا همان‌طور که در انرژی هسته‌ای برجام را مطرح کرد ممکن است به دنبال برجام حجاب هم باشد و این بیانگر جایگاه حجاب نزد مقام معظم رهبری است که آن‌را هم‌تراز با توان موشکی یا انرژی هسته‌ای می‌دانند.

وی در عین حال تأکید می‌کند: «ما در موکب‌هایمان شاهد هستیم که دختران جوان با هر حجاب و پوششی که دارند با تمام اقتدار روی پرچم امریکا و اسرائیل پا می‌گذارند و سپس روی عکس حاج‌قاسم سلیمانی دست می‌کشند. معلوم است که فضای داخل موکب کاملاً این خانم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در برابر هدایای فرهنگی و تصاویر و فضایی که در این موکب‌ها با ماه‌ها مطالعه و حساسیت طراحی شده، شاهد هستیم که این خانم‌ها هنگام خروج از خیمه می‌آیند و می‌خواهند به جمع خادمان ما بپیوندند.»

از نگاه وی هر خانمی با هر حجابی که باشد مطالبه‌اش در میان دختران انقلاب مشخص است.
جنگروی تأکید می‌کند: «همین خانم‌هایی که در تشییع حاج‌قاسم حضور داشتند، اگر اتفاقی برای این مملکت بیفتد برادر، همسر و پدرشان را راهی جبهه‌ها می‌کنند و روی پرچم رژیم صهیونیستی پا می‌گذارند.»
جنگروی تصریح می‌کند: «همه خانم‌های ما فارغ از نوع حجاب و پوشش به عنوان بانوی ایرانی ارزش‌های اسلامی و حفظ بنیان خانواده را از مسئولان می‌خواهند و مطالبه دارند و این باید به گوش مسئولان برسد.»
وی با تأکید بر زبان لین و شیوه برخورد خوب و مناسب در امر به معروف و نهی از منکر، از خانم‌های کم‌حجابی سخن می‌گوید که خودشان می‌پذیرند در حجاب‌شان نقص دارند و از حضرت زهرا (س) می‌خواهند تا به آن‌ها کمک کند و این نقص‌شان را برطرف نمایند وگرنه دل این خانم‌ها با قرآن، حضرت زهرا (س) و امام و شهداست و همین خانم‌های کم‌حجاب لحظات طولانی مقابل عکس حاج‌قاسم می‌ایستند و گریه می‌کنند.»

وی با اشاره به نفرتی که بعد از شهادت حاج‌قاسم در میان مردم و به طور خاص خانم‌های کشورمان از امریکا شکل گرفته، می‌گوید: «یکی از خانم‌هایی که به خیمه آمده بود و حجاب مناسبی نداشت درباره حاج‌قاسم می‌گفت شهید سلیمانی یک جریانی را درست کرد و تأکید می‌کرد که به دنبال آن است که بیشتر حاج‌قاسم را بشناسد.»
وی به دختران کم‌حجابی که با شرایط پوشش و آرایش نه چندان مناسبی وارد موکب‌های دختران انقلاب شده‌اند اشاره می‌کند و می‌افزاید: «ما از این دست دختران داریم که در مجموعه دختران انقلاب آنچنان توانسته‌ایم روی آن‌ها تأثیر بگذاریم که حالا با حجاب برتر چادر در جامعه ظاهر می‌شوند.»

وی به جذب این دختران جوان در قالب هیئات دختران انقلاب و سفر‌های راهیان نور اشاره می‌کند و می‌افزاید: «ما این دختران را در قالب هیئات‌مان جذب می‌کنیم و رفته رفته با حضور در مجموعه رفتارشان تغییر می‌کند و به سمت و سوی حجاب برتر می‌روند.»
جنگروی به مشکلاتشان هم اشاره می‌کند. به اینکه برخی گروه‌ها در تلاشند تا برساخته‌ای از مطالبات زنان سرزمین‌مان را به عنوان مطالبات اصلی آنان معرفی کنند، حالا هم بر سر راه دختران انقلاب سنگ‌اندازی می‌کنند، اما آن‌ها ایستاده‌اند و این خیمه را با پرچم سفید دختران انقلاب برافراشته نگه می‌دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار