کد خبر: 988250
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
دبیر سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر:
جشنواره امسال قرار بود قواره کوچک‌تر و با‌کیفیت‌تری داشته باشد، الان هم با چنین وضعیتی رو به رو هستیم. قرار بود در بخش رقابتی حدود ۳۰ اثر داشته باشیم که پس از اتفاقات اخیر به ۲۰ اثر رسیدیم، در بخش غیررقابتی قرار بود ۲۷ اثر حضور داشته باشد که این تعداد به ۱۵ اثر رسیده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: نادر برهانی‌مرند، دبیر سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان این مطلب در نشست رسانه‌ای این رویداد گفت: در سال گذشته من خوشبختانه این اقبال را داشتم در چندین نشست آسیب شناسی جشنواره تئاتر فجر که بانی یکی از آن‌ها ستاد برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود، شرکت کرده و نظرات دوستان هنرمند و برجسته را بشنوم. سعی کردم در حد توان در جشنواره امسال این موضوعات و نکات دوستان را عملی کنم. وی افزود: نقطه نظرات دوستان را می‌توان در سه محور مطرح کرد: اول اینکه جشنواره بسیار گسترده شده و این وسعت بر کاهش کیفیت نقش داشته است، دوم اینکه بحث رقابتی و غیررقابتی برگزار کردن جشنواره بود، بسیاری از دوستان معتقد بودند جشنواره تئاتر فجر رقابت زده شده است و آثار مذموم و نکوهیده رقابتی برگزار کردن جشنواره باعث اتفاقات نامطلوبی می‌شود. سومین محور به بخش بین‌المللی جشنواره اختصاص داشت.

برهانی مرند خاطر نشان کرد: اولین موضوعی که به آن پرداختیم کاهش بخش‌های رقابتی بود، جشنواره امسال در آثار صحنه‌ای فقط یک بخش رقابتی دارد، امسال خوشبختانه توانستیم خود و شورای سیاستگذاری را متقاعد کنیم تا تنها یک بخش رقابتی در بخش مسابقه تئاتر ایران داشته باشیم و یک بخش غیررقابتی هم تدارک دیده‌ایم.

دبیر جشنواره بیان کرد: جشنواره امسال به جز بخش تئاتر ملل قرار بود در بخش صحنه در ۵۷ اثر خلاصه شود و جشنواره‌ای به لحاظ کمی کوچک، اما با کیفیت باشد. هرچند ثبت‌نام‌ها حاوی پیامی بود که بد نیست با شما در میان بگذارم، به رغم تمامی آسیب‌شناسی‌ها و مذموم دانستن رقابت، ما در بخش رقابتی ۲۴۹ ثبت‌نام‌کننده داشتیم و در بخش غیررقابتی ۵۰ شرکت‌کننده. در بخش غیررقابتی که قرار بود به عنوان بخش ویژه برگزار شود، هنگام طراحی فراخوان فکر کردم گروه‌های کیفی‌تر در بخش غیررقابتی بیشتر ثبت‌نام می‌کنند.

وی ادامه داد: جشنواره امسال قرار بود قواره کوچک‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشد، الان هم با چنین وضعیتی رو‌به‌رو هستیم. قرار بود در بخش رقابتی حدود ۳۰ اثر داشته باشیم که پس از اتفاقات اخیر به ۲۰ اثر رسیدیم، در بخش غیررقابتی قرار بود ۲۷ اثر حضور داشته باشد که این تعداد به ۱۵ اثر رسیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار