کد خبر: 987993
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
بانک مرکزی از اقدامات انجا‌م‌شده در زمینه درآمد‌های ارزی کشور و تأمین کالا‌های مورد نیاز به سران قوا گزارشی ارائه داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: چهل و پنجمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی روز شنبه به‌ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای شورا تشکیل شد.

در این جلسه مهمترین مسائل و تحولات اقتصادی کشور و مناسبات اقتصادی بین‌المللی و تحلیل مقایسه‌ای شاخص‌های اقتصادی و علمی کشور‌های منطقه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات دولت در رسیدگی به خسارات ناشی از سیل در سال جاری در استان‌های کشور ارائه نمود. بر اساس این گزارش، در پی وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور، در فروردین ماه سال جاری، تاکنون نزدیک به بیست هزار میلیارد تومان بابت خسارات وارده به‌صورت بلاعوض و تسهیلات و همچنین بازسازی زیرساخت‌ها پرداخت شده است.

براساس این گزارش، در سیل اخیر در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، به ۲۷.۵۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شده است که با تصویب هیئت دولت، مبلغ ۱.۶۳۵ میلیارد تومان به مردم پرداخت خواهد شد. خسارات بخش‌های کشاورزی و صنعت و زیرساخت‌ها نیز در دست بررسی و اقدام است.

در این جلسه همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی نیز گزارشی از اقدامات انجام‌شده در زمینه درآمد‌های ارزی کشور و تأمین کالا‌های مورد نیاز را ارائه نمود و راهکار‌های گسترش مناسبات ارزی و تجاری مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین گزارش روند بلندمدت سرمایه گذاری و تحولات تولید ناخالص ملی در کشور، و لازمه‌های تقویت سرمایه‌گذاری ارائه شد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار