کد خبر: 987659
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
مردان فریبکار که با راه‌اندازی صرافی غیرمجاز پول شهروندان را به جیب می‌زدند پس از کلاهبرداری ۲‌میلیارد تومانی از یک تاجر چینی بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۱۸ دی‌ماه امسال زن ۲۵‌ساله که تبعه کشور چین بود وارد کلانتری ۱۳۷ نصر شد و گزارش یک کلاهبرداری را اعلام کرد. او گفت: برای انتقال دو و نیم میلیارد تومان به حساب پدرش در کشور چین است وارد یک صرافی در محدوده پل گیشا شده، اما صاحبان صرافی پول او را به جیب زده‌اند و از او کلاهبرداری کرده‌اند.

بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه دو تهران، برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد.

زن چینی در توضیح بیشتر شکایت خود گفت: من به عنوان بازرگان در ایران فعالیت می‌کنم. یک روز در فضای مجازی با مردی ۳۹‌ساله به نام سامان آشنا شدم. او گفت که صاحب یک صرافی در محدوده پل گیشا است. شاکی ادامه داد: روز حادثه برای انتقال دو و نیم میلیارد تومان پول نقد به حساب پدرم در کشور چین به صرافی سامان رفتم و او گفت که پول را به حساب پدرم واریز می‌کند. در صرافی دو مرد جوان به نام‌های حامد ۳۸ ساله و سهراب ۴۵ ساله هم که از کارمندانش بودند کار می‌کردند و گفتند که پول را به حساب پدرم واریز کردند و تا دو روز دیگر او می‌تواند به پول دسترسی پیدا کند.

تاجر چینی ادامه داد: «چند روزی از ماجرا گذشت، اما پولی به حساب پدرم واریز نشد. بعد از آن بود که فهمیدم از من کلاهبرداری کرده‌اند که از آن‌ها شکایت دارم.»

بعد از مطرح شدن شکایت کارآگاهان ۲۹ دی ماه راهی صرافی مورد نظر شده و فهمیدند که دفتر صرافی فاقد مجوز بانک مرکزی است. مأموران پلیس در اولین گام حامد و سهراب را که در محل حضور داشتند بازداشت کردند.

آن‌ها گفتند: طراح کلاهبرداری سامان بود که حالا فراری است. او این دفتر را راه اندازی کرد و به این شیوه پول کسانی که قصد انتقال به حساب‌های خارج از کشور داشتند را به حساب‌های خودمان واریز می‌کردیم.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به دستگیری دو متهم و مسدود شدن حساب‌های آنان، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری سرکرده باند در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار