کد خبر: 987135
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
امانوئل مکرون اتو کشیده که به زعم برخی‌ها سمبل تمام خوبی‌های دموکراتیک است، قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و به‌رغم تأکید الزام‌‍آور سازمان ملل در ۱۸ آگوست ۱۹۹۴ برای استفاده از نام «خلیج فارس»، خودش را تا پادویی مجازی شیوخ شیرده منطقه تنزل داده و در توئیتی با افتخار به تأمین امنیت شبه‌جزیره عربستان «خلیج همیشه فارس» را «خلیج فارسی-عربی» خوانده است!
محمد صادق عبداللهی
سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: روشنفکران حسرت‌خور غرب، عمدتاً فرانسه را مهد آزادی، تمدن، دموکراسی، حقوق و قانون‌گذاری می‌پندارند و در کرسی‌های درس و بحث خط‌کش فرانسوی را بر هر مسئله ایرانی می‌گمارند، اما خوب است این بار را چشم ندزدند و ببینند چگونه امانوئل مکرون اتو کشیده که به زعم آن‌ها سمبل تمام خوبی‌های دموکراتیک است، قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و به‌رغم تأکید الزام‌‍آور سازمان ملل در ۱۸ آگوست ۱۹۹۴ برای استفاده از نام «خلیج فارس»، خودش را تا پادویی مجازی شیوخ شیرده منطقه تنزل داده و در توئیتی با افتخار به تأمین امنیت شبه‌جزیره عربستان «خلیج همیشه فارس» را «خلیج فارسی-عربی» خوانده است!
 
جنتلمن اروپایی هم مراکز تمدنی را نشانه رفته است!

این توهین آشکار به ملت ایران و خوش رقصی برای سعودی‌ها در حالی است که حک نام خلیج فارس بر نقشه‌های جغرافیایی، به میزان تاریخ «سرزمین گل» که محل کنونی سه کشور فرانسه، بلژیک و سوئیس است، قدمت دارد و آنگاه که فرانسه بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت نداشت دانشمندان جهان نام خلیج فارس و تمدنش را با افتخار و تعجب بر زبان جاری می‌کردند.

واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می‌‎دهد توهین مکرون برای همه سلایق ایرانی سخت آمده است؛ آن‌ها با هشتگ‌های «PersianGulf» و «leGolfPersique» به زبان‌های فارسی، انگلیسی و فرانسوی به کاربرد واژه «عربی» در کنار «خلیج فارس» اعتراض کردند. یکی از این معترضان با نام «ندا» خطاب به مکرون نوشته است: «هزار بار بنویس PersianGulf؛ تاریخ را بخوان، سوادت را افزایش بده، احمق نباش فقط به این دلیل که سعودی به تو پول می‌دهد.» سارا نیز با اشاره به تغییرات هویتی و ملیتی فرانسه که حتی در تیم ملی فوتبال این کشور نیز واضح است، نوشته: «این فرانسه هست که عربی و اسلامی شده و خلیج ما همیشه فارس خواهد ماند.» سخنگوی وزارت‌امورخارجه نیز نسبت به اهانت آشکار مکرون واکنش نشان داده است؛ موسوی در توئیتر خود نوشت: «این خلیج یک نام دارد و آن‌هم خلیج‌فارس و واژه‌ای‌که مکرون به‌کار برده، به‌اندازه حضور نظامی فرانسه در خلیج‌فارس نادرست است و البته می‌توان جبران‌شان کرد.»

دم خروس این جنتلمن اروپایی، سند محکمی است که نشان می‌دهد اروپاییان برادر جدا ناشدنی امریکایی‌ها هستند و به مانند کدخدای‌شان، نه با نظام انقلابی یا آنطور که امثال زیباکلام القا می‌کنند با «مرگ بر امریکا»، بلکه با تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانی سر ستیز دارند و اگر روزی دست آهنین خود را از دستکش مخملین درآورند، خواهیم دید همچون رئیس‌جمهور دلقک امریکا، رؤیای خاک کردن مراکز فرهنگی و تمدنی ایران را در سر می‌پرورانند.

از این رو سخت اشتباه است اگر تصور کنیم این جنتلمن‌های اروپایی حاضرند اشتباهات خود را جبران کنند یا قدمی بردارند که عوایدی از آن به جیب ملت ایران بریزند! اروپایی‌ها آنطور که رهبر انقلاب نیز در خطبه‌های نماز جمعه اشاره فرمودند نه فقط در حرف بلکه در عمل نیز از هیچ ضربه‌ای به ایران و ایرانی دریغ نکرده‌اند و بار‌ها نشان داده‌اند برای به چنگ آوردن پول‌های شیوخ سعودی حاضرند تحت امر امریکا دست به هر اقدامی علیه ملت ایران و فرهنگ و تمدن آن بزنند؛ لذا بایستی چشم‌ها را شست و از آن چشمی که رهبر انقلاب می‌نگرد سیاست‌ها را تنظیم کرد، که با این چشم انتظار جبران خطا را از آن‌ها داشتن، خود خطاست!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
2
4
مکرون خود را به شیر گاوهای سعودی فروخته است تو که مردم فرانسه را به خاک وخون کشیدی از تمدن ایران همانقدر نمیدانی که از دموکراسی نمیدانی پس لطفا خفه شو و 51درصدحرامزادگی را در کشورت را اصلاح کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
3
4
زهی بدبختی وقتی ما خودمان به تاریخمان احترام نمیگذاریم چه توقعی از غرب و یا اعراب داریم... این تلوزیون.... رادیو تاحالا شده یه مستند بی غرض در مورد تاریخ ایران ویا خلیج فارس و یا یک برنامه جامع از مشاهیر ایران از مولانای روم و یا حافظ و هزاران دیگر بگذارد؟ تمام یا صحبت از اشپزی هست یا میزگرد سیاسی همین و بس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار