کد خبر: 985499
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
شاید بار اول باشد که امریکا از قدرت خارجی سیلی نظامی می‌خورد و جبهه داخل امریکا متحد نمی‌شود و پشت او را نمی‌گیرد. دموکرات‌ها از حمله موشکی ایران استفاده کردند تا دوباره به سیاست خارجی ترامپ بتازند. جمهوریخواهان هم تلاش کردند لاف زدن و رجزخوانی ترامپ را پی بگیرند و چنگ و دندان نشان دهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، وندی شرمن، معاون اسبق وزارت خارجه امریکا در پیامی توئیتری با مخاطب قرار دادن رئیس‌جمهور کشورش نوشت: «همه چیز خوب است؟! واقعاً. اگر هر کس دیگری این حرف را زده بود، دونالد ترامپ او را تحقیر می‌کرد. البته این خبر خوبی است که هیچ تلفاتی وجود نداشته است و امیدوارم که برای عراقی‌ها هم اینطور بوده باشد، اما دونالد ترامپ، اکنون یک برهه بسیار جدی است نه زمان حریف طلبیدن.»

به نوشته نشریه پالتیکو که به دموکرات‌ها نزدیک است، برخی قانونگذاران دموکرات‌ها در یک نشست خصوصی تلاش می‌کنند بندی را به طرح گرفتن اختیارات جنگی از ترامپ اضافه کنند که بر اساس آن، هیچ بودجه‌ای برای اقدام نظامی امریکا علیه ایران که بدون اطلاع قبلی و تأیید کنگره باشد، نباید ارائه شود. پیش‌تر هم بندی مشابه این طرح که اکنون توسط «رو خانا» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان امریکا ارائه شده، در لایحه بودجه نظامی سالانه وزارت دفاع این کشور گنجانده شده بود و حتی مورد حمایت حدود ۲۰ جمهوریخواه هم قرار گرفت، اما نهایتاً با فشار اکثریت سنا حذف شده بود.

به نوشته پالتیکو، خانا درباره تلاش سناتور‌های دموکرات برای تصویب این طرح توضیح داد: «آن‌ها در تلاش هستند راهی بیایند که چگونه این [طرح]را به جایی برسانند که بهترین شانس [برای تصویب شدن]در سنا و گرفتن رأی مثبت ۵۱ سناتور را داشته باشد.»

بر این اساس، «استنی هویر» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان امریکا درباره تسریع طرح گرفتن اختیارات مجوز جنگی از ترامپ گفت: «این مباحثات از شامگاه یک شنبه آغاز شد. اکنون ۴۸ ساعت، کم و بیش، از آن می‌گذرد. این چیزی است که ما باید با جدیّت و فکورانه و صحیح در نظر بگیریم و ما آن را انجام خواهیم داد.»

در توئیت «باب منندز» سناتور دموکرات هم آمده است: «درباره حملات ایران با مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا، صحبت کردم و همچنان از نزدیک وضعیت نیرو‌ها را رصد می‌کنم و در کنارشان خواهم بود. مردم امریکا علاقه‌ای به جنگی جدید، بی‌پایان، بدون هدف و راهبرد در خاورمیانه ندارند. ما باید توجه خود را به حمایت از امریکایی‌ها، دارایی‌ها، متحدان امریکا و مردم بی‌گناه و متحمل پیامد‌های جنگ معطوف کنیم. اگر ترامپ قصد دارد به درگیری نظامی با ایران ادامه دهد باید قبل از هر کاری به کنگره بیاید، درباره هدف این کار و نحوه دستیابی به این هدف توضیح دهد و مجوز بگیرد. کنگره نهایت قدرت و اختیارات قانونی خود را برای نظارت بر سیاست خارجی کشور در دوران اغتشاش و هرج و مرج به کار می‌گیرد.»

اما در نهایت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق گفت: «ما در حال رصد شرایط هدف گرفته شدن نیرو‌های امریکایی در عراق هستیم. ما باید از سلامت نیرو‌های خود مطمئن شویم. باید تحریکات بی‌مورد دولت ترامپ پایان یابد. از ایران می‌خواهیم به خشونت خود پایان دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار