سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سعید غدیری در گفتگو با «تسنیم»، با اشاره به اینکه از دو سال گذشته که بحث مبارزه با قاچاق پوشاک به صورت جدی مطرح و دو دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی پوشاک و کدهای شناسه کالا و کد رهگیری عنوان شد، اظهارداشت: در آن مقطع برندهای خارجی علاوه بر اینکه بازار اصلی را هدف قرار داده بودند، در مجتمعهای بزرگ مستقر بودند و سهم بالایی از بازار را در اختیار داشتند که برخورد با آنها میتوانست بازار را از حالت صرف قاچاق خارج و فضای ناامنی را برای مابقی قاچاقچیان پوشاک فراهم کند.
وی با بیان اینکه بر همین اساس برنامهریزی شد به صورت مرحلهای نخست با برندهای بزرگ خارجی پوشاک مقابله شود، افزود: خوشبختانه از بهمن ماه سال ۹۷ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحث عملیاتیشدن این موضوع را آغاز کرد و باعث شد بخشی از بازار پوشاک برای این برندهای محرز قاچاق ناامن شود. دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک تصریح کرد: البته در ابتدای اجرای این موضوع فضایی مبنی بر ناامن شدن بازار پوشاک مطرح شد که ستاد مبارزه با قاچاق و بخش خصوصی با حمایت از اجرای طرح و مانع سنگاندازیها شدند.
غدیری با اشاره به اینکه سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته بود اجرایی شدن دستورالعمل مقابله با برندهای محرز قاچاق باعث شد تا میزان قاچاق ۱۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا کند، گفت: به اعتقاد ما این امر طبیعی است زیرا مرحله اول اجرای دستورالعمل مقابله با برندهای محرز بود و هنوز به سطح بازار و فروشگاهها نرسیدهاست.