کد خبر: 984717
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: به گفته رئیس مرکز برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی، در بودجه سال آینده مالیات بر فروش سیگار ۲۸ درصد نسبت به امسال افزایش یافته است.
احمد زمانی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است درآمد‌های حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی طی سال ۱۳۹۸ را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند که بر این اساس درآمد این وزارتخانه بابت حقوق انحصار و صدور مجوز توزیع محصولات دخانی در سال ۱۳۹۸ معادل یک میلیون ریال تعیین شده و در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ نیز همین رقم پیش‌بینی شده است.
وی درباره میزان درآمد حاصل از مالیات بر مصرف سیگار گفت: طبق ماده ۷۳ قانون برنامه ششم توسعه، درآمد حاصل از مالیات بر مصرف سیگار، معادل ۱۵ میلیون ریال تعیین شده و این رقم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۰ میلیون و ۱۴ هزار و ۵۰۰ ریال پیش‌بینی شده است. به گفته این مقام مسئول، عملکرد سال‌جاری در خصوص مالیات بر مصرف سیگار به میزان ۱۶میلیون و ۵۰۰ میلیون ریال (معادل ۱۱۰درصد) بوده است. زمانی افزود: براساس ماده ۷۳ قانون برنامه ششم توسعه، صددرصد درآمد‌های حاصل از مالیات سیگار، طی ردیف‌هایی که در بودجه‌های سنواتی مشخص می‌شود در جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصل از مصرف آن و توسعه ورزش در اختیار وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار