کد خبر: 983953
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: بیت‌کوین در مقایسه با سایر انواع سرمایه‌ها عملکردی استثنائی داشته است. در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی قیمت بیت‌کوین حدود ۳ هزار و ۷۰۰ دلار بود و اکنون در پایان سال ۲۰۱۹، این ارز مجازی ۷ هزار و ۳۰۰ دلار معامله می‌شود، یعنی ۳/ ۹۷ درصد افزایش طی دو سال.
به گزارش از دیکریپت، ۲۰۱۹ سالی پر فراز و نشیب برای بیت‌کوین بود، ولی به‌رغم این نوسانات، قیمت این ارز مجازی طی ۱۲ ماه گذشته ۹۵ درصد نسبت به همین زمان در سال قبل افزایش یافته است.
در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی قیمت بیت‌کوین حدود ۳ هزار و ۷۰۰ دلار بود و اکنون در پایان سال ۲۰۱۹، این ارز مجازی ۷ هزار و ۳۰۰ دلار معامله می‌شود، یعنی ۳/ ۹۷ درصد افزایش. بیت‌کوین در مقایسه با سایر انواع سرمایه‌ها عملکردی استثنائی داشته است. برای مثال، شاخص سهام داد جونز تنها ۳۷ /۲۷ درصد رشد کرده است.
با آغاز سال ۲۰۱۹ قیمت بیت‌کوین رو به کاهش گذاشت و به پایین‌ترین حد ۳ هزار و ۴۰۰ دلار در هشتم فوریه رسید، ولی از آن زمان به بعد شروع به افزایش کرد و در دوازدهم جولای ۲۰۱۹ به اوج ۱۲ هزار و ۹۵۵ دلار رسید. از آن زمان بازار بیت‌کوین با نوسانات شدیدی مواجه بوده است.
از اوج قیمت ماه جولای، بیت‌کوین ناگهان طی فقط پنج روز از ۱۳ هزار دلار به ۹ هزار و ۴۸۱ دلار رسید، ولی در ششم آگوست قیمت آن دوباره افزایش یافت و ۱۲ هزار و ۲۴۰ دلار ثبت شد.
قیمت بیت‌کوین در سپتامبر، اکتبر و نوامبر با الگو‌های مشابهی نوسان داشت، ولی هیچ‌گاه به اوج قیمت جولای بازنگشت.
دلایل بسیاری برای نوسانات سال ۲۰۱۹ وجود دارد، ولی با وجود این سال متلاطم، تحلیلگران نسبت به آینده بیت‌کوین در ۲۰۲۰ خوش‌بین هستند.
مقامات اجرایی بازار ارز مجازی کره‌جنوبی با توجه به بهبود قوانین مربوط به بیت‌کوین و افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به ارز مجازی، آینده‌ای روشن را در ۲۰۲۰ برای آن می‌بینند. مقامات ژاپن هم موافقند ۲۰۲۰ سالی طلایی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار