کد خبر: 983611
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
ایران، روسیه و چین با همه اولدورم بولدورم‌های امریکایی‌ها و فرانسه و اذناب‌شان برای تشکیل ائتلاف‌های دریایی در خلیج فارس، زودتر وارد صحنه شده‌اند و در حال انجام رزمایشی بی‌سابقه در این منطقه هستند تا وزارت دفاع امریکا منفعلانه مجبور باشد قدرت‌نمایی این سه کشور را فعلاً رصد کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع امریکا با بیان اینکه امریکا از برگزاری رزمایش ایران، روسیه و چین آگاه بوده و آن را رصد می‌کند، گفت: ما به همراه شرکا و متحدان خود به تلاش‌ها در راستای تضمین آزادی کشتیرانی و آزادی تجارت در آبراه‌های بین‌المللی ادامه خواهیم داد. رزمایش دریایی مشترک روسیه، چین و ایران که روز جمعه ۶ دی در آب‌های اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده، واکنش‌هایی در پی‌داشته است. روسیه نیز این مانور دریایی را یک رزمایش بی‌سابقه در همکاری و آموزش نیرو‌های دریایی توصیف کرده است.

صحبت مجدد از براندازی
جانشین سیاسی وزیر دفاع در امور نیروی دریایی (مقام سیاسی که از طرف خود رئیس‌جمهور امریکا انتخاب می‌شود تا در وزارت دفاع بر امور نیروی دریایی نظارت کند) روز جمعه ایران را به تلاش برای انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» در تنگه هرمز و سایر نقاط منطقه در آینده متهم کرد و دوباره پرده از آرزو‌ها و مکنونات قلبی مقامات امریکایی برداشت.

«توماس مادلی» گفت: «فکر می‌کنم آن‌ها انجام اقدامات تحریک‌آمیز در آن نقطه را ادامه خواهند داد و فکر می‌کنم هر فرصتی را برای انجام آن، مغتنم خواهندشمرد.»

مادلی اضافه کرد: «به نظر من، چیزی کمتر از تغییر نظام در آنجا باعث نخواهد شد لحن رهبران این کشور تغییر کند و آن‌ها کار‌هایی را که تا به حال انجام داده‌اند، متوقف کنند.»

این مقام امریکایی در بخش دیگری از ادعاهایش گفت واکنش امریکا به اقدامات ایران می‌تواند پنتاگون را از تمرکز بر اولویت‌های دیگر مانند مقابله با چین دور کند.

جانشین سیاسی وزیر دفاع در امور نیروی دریایی گفت: «واکنش ما به سوءرفتار‌های آن‌ها در آن منطقه این است که یک ناو هواپیمابر را ۱۰ ماه به آنجا می‌فرستیم. این اقدام چه تأثیری بر آمادگی ناوگان ما دارد؟ هرچه این ناو برای مدت بیشتری در آنجا باشد از آمادگی ما کاسته می‌شود.»

سناریوی کابوس‌وار
معاون پیشین مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور امریکا ضمن ابراز نگرانی از رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند، آن را «سناریوی کابوس‌وار» توصیف کرد. «کِی. تی. مک‌فارلند» در مصاحبه با شبکه «فاکس‌بیزنس» در این باره مدعی شد: «این حقیقتاً یک سناریوی کابوس‌وار است. ما ۷۵ سال را صرف کردیم تا مطمئن شویم که روس‌ها و چینی‌ها ائتلافی تشکیل ندهند. ما همه چیز را امتحان کردیم، آغاز آن نیز با دولت [ریچارد]نیکسون بود که تلاش کرد بین دولت‌های چین و شوروی سابق اختلاف بیندازد و ما نهایتاً بین آن‌ها فاصله انداختیم.» مجری این برنامه با «شوم» خواندن ائتلاف سه کشور «دشمن» امریکا، از وی پرسید که آیا باید نگران این رزمایش بود و مک‌فارلند نیز پاسخ داد: «کار دیگری که می‌خواهیم انجام دهیم، این است که مطمئن شویم روسیه با ایران متحد نشود. روسیه یک کشور محصور در خشکی است که به بنادر آب‌های گرم دسترسی ندارد. اما اگر با ایران مرتبط شود، به آن می‌رسد.»
 
این مقام امنیتی پیشین امریکا ادامه داد: «جمع شدن این سه کشور کنار هم و پیوستن ظرفیت‌های نظامی روسیه، موقعیت مکانی و نفت ایران و ثروت و مزیت فناوری چین به یکدیگر، سناریوی کابوس‌وار کامل و مطلقی برای ما است، مخصوصاً اگر این سه کشور بخواهند زمانی یک ائتلاف نظامی داشته باشند.»

مک‌فارلند در پاسخ به سؤال مجری برنامه که سعی داشت زمان این رزمایش را به تلاش دموکرات‌های کنگره امریکا برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور ربط دهد، گفت: «من ماه گذشته در پکن بودم و از تعدادی از مقام‌های ارشد در وزارت خارجه و حزب کمونیست [چین]شنیدم که می‌گفتند ما فکر می‌کنیم دونالد ترامپ به زودی از دولت کنار گذاشته می‌شود یا مطمئنیم که دوباره انتخاب نمی‌شود.» وی با بیان اینکه تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ، به چین و دیگر کشور‌ها اهرم فشاری علیه امریکا اعطا کرده است، مدعی شد: «[اما]اقتصاد ایران در فروریزی است، اقتصاد روسیه لنگ می‌زند و اقتصاد چین نیز آهسته است. ما باید در وضعیتی باشیم که بیشترین اهرم فشار را بر این کشور‌ها داشته باشیم.»

معاون پیشین مشاور امنیت ملی ترامپ، با لحنی حاکی از استیصال درباره استیضاح ترامپ، گفت: «آن‌ها باید از تقابل با ما هراسان باشند، اما چیزی که اتفاق افتاد، این است که آن‌ها به اینجا نگاه می‌کنند و می‌گویند «امریکا، وقتی در خانه ضعیف هستی، در بیرون هم ضعیف هستی» ما صاحب یک کشور گسسته شدیم و رئیس‌جمهوری داریم که تحت محاصره است.»

مک‌فارلند وضعیت کنونی امریکا در حالت استیضاح ترامپ را اینگونه توصیف کرد: «هر کشوری اکنون می‌گوید این فرصت طلایی برای من است تا استفاده کنم و هر میزان که می‌توانم بهره‌کشی کنم.»

وی در واکنش به بیانیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر به‌کار‌گیری اولین موشک مافوق صوت نیز گفت مسکو و پکن مدتی است که به شدت تلاش کرده‌اند به این فناوری دست یابند، اما واشنگتن در آن ضعیف است و باید چهار سال آینده را با منابع گسترده مالی به حرکت به سمت این فناوری اختصاص دهد.

این مقام امنیتی پیشین امریکا در پاسخ به سؤال نهایی مجری مبنی بر اینکه آیا رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین هشداری به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، تصریح کرد: «نه فقط برای اعضای ناتو، بلکه برای ژاپن و کره‌جنوبی هم چنین است. همه ما تحت تأثیر هستیم، هر کشوری که با آن تجارت می‌کنیم... همگی ما باید شدیداً از ائتلاف ایرانی-چینی- روسی نگران باشیم. این واقعاً سناریوی آخرالزمانی است!»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
باسلام وصبح بخیر ،شما بزرگواران فکر نمی کنید که حضور روس ها و چینی ها بخصوص روس ها در آب های گرم خلیج فارس بر اورده شدن خواب وخیال آرزوی چندین صد ساله انها می باشد ؟پیش دستی کردند وبه این فکر کردند ، دیر یا زود بین ایران وکشورهای منطقه روابط ها گرم وصمیمی بر قرار خواهد شد ودیگر فرصتی این چنینی وجای برای دیوان سالاری و...... انها وجود ندارد ،گذشته از ان شک نکنید ،دو روز دیگر سر دو قرار داد و چندین ساله با عربها و گرفتن امتیاز از امریکا یی ها در منطقه دیگر (معامله ) استراتژی خود را عوض نخواهند کرد ؟ومثل همیشه ما رابا گرفتن هزینه های همیشگی به نفع خودش رها نخواهد کرد ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار