کد خبر: 981973
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در ابتدای حضور در بنیاد با رقم ۶۸ هزار ایثارگر جویای شغل روبرو بودیم و در ۶ سال گذشته برای ۱۰۲ هزار نفر ایثارگران شغل ایجاد شده است.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در دیدار با جمعی از دختران فرزند شهید شاغل در ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به گستردگی و جمعیت بالای جامعه ایثارگری گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی و زمانی که امام خمینی (ره) دستور تأسیس بنیاد را صادر کردند، جمعیت شهدا تعداد محدودی بود. با وقوع جنگ تحمیلی این تعداد افزایش بسیار زیادی یافت و امروز خانواده‌های حدود ۲۳۰ هزار شهید زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد ادامه داد: آمار شهدای کشورمان به دلیل حوادث و اتفاقات گوناگون همچنان در حال افزایش است. همچنین ۵۶۲ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده نیز تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.

وی با اشاره به ابتدای حضور خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در آن زمان جلسات متعددی را با تمام گروه‌های ایثارگری برگزار کردیم و پس از شنیدن نظرات آن‌ها در موارد گوناگون مشکلات موجود شناسایی شد. بر همین اساس برنامه‌ای ۶ ساله در قالب ۳ برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تهیه شد.

معاون رییس جمهور افزود: نخستین اولویت بنیاد در برنامه کوتاه‌مدت پرداخت معوقات ایثارگران بود. این معوقات با رقمی بالغ بر ۵ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان از سال ۱۳۷۶ باقی مانده بود که در مدت یک سال و نیم نخست حضور در بنیاد به خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت شد. معوقات مربوط به سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ نیز به‌تدریج پرداخته شد و معوقات سال ۱۳۹۵ نیز در ۱۶ استان پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه پرداخت معوقات ایثارگران باعث ایجاد آرامش و افزایش اعتماد شد افزود: پرداخت مبالغ باقی مانده معوقات از سال ۱۳۹۵ تا امسال نیازمند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که بتوانیم هرچه سریع‌تر این معوقات را نیز پرداخت کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع درمان ایثارگران را اولویت دیگر بنیاد دانست و گفت: بیمه تکمیلی درمان ایثارگران تا مقطعی بر عهده شرکت بیمه ایران بود، اما به دلیل مشکلات اعتباری و بدهی‌های ایجاد شده برای این شرکت، بیمه ایران از چند سال پیش در مناقصه بیمه تکمیلی درمان ایثارگران حضور نیافت. در ۳ سال اخیر شرکت بیمه دی به‌عنوان برنده مناقصه عهده‌دار این بیمه است و وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مسئله اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: در سال اول حضور در بنیاد با رقم ۶۸ هزار ایثارگر جویای شغل روبرو بودیم. در طی ۶ سال گذشته تلاش کردیم با روش‌های مختلف از جمله استفاده از ظرفیت‌های استخدامی دستگاه‌ها، اشتغال‌زایی و حضور ایثارگران در سازمان‌های اقتصادی وابسته به بنیاد برای ۱۰۲ هزار نفر از ایثارگران شغل ایجاد کنیم.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر دیگر از ایثارگران نیز به جمع افراد جویای شغل پیوسته‌اند و تلاش می‌کنیم برای این عزیزان نیز اقداماتی در جهت ایجاد شغل انجام شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در پایان با تأکید بر توانایی‌های خانم‌های در عرصه اشتغال گفت: همواره تلاش کرده‌ایم از موضع برابر به خانم‌ها و آقایان بنگریم و خوشبختانه در حال حاضر خانم‌ها به‌خصوص فرزندان شاهد خانم شاغل در بنیاد در بخش‌های مهم و حساسی و رده‌های مدیریتی مشغول به کار و خدمت هستند.

در این جلسه ابتدا دختران فرزند شهید شاغل در ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار