کد خبر: 981791
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
وزیر نفت با تاکید بر اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل ندارد، گفت: روند گازرسانی به ۵ شهر در استان سیستان و بلوچستان سرعت می‌گیرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بیژن زنگنه در حاشیه امضای تفاهمنامه بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و بانک ملت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفت: گازرسانی در سیستان و بلوچستان فعال است، گازرسانی به زابل، خاش، سراوان در حال اجرا است و حتی شبکه گازرسانی داخلی در زاهدان در حال توسعه است.

وی در توضیح بیشتر گفت: پیمانکار خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار-کنارک با مشکل روبه رو و کنار گذاشته شد و پیمانکار جدید برای این خط انتخاب شد و روند احداث ادامه دارد. به طور کلی گازرسانی در تمام جبهه‌ها و شهر‌ها در سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: اخیرا دستور دادیم تا کار‌های عملیات داخل شهر‌های زابل و چهار شهر دیگر فعال شود. گازرسانی در سراسر زاهدان در حال انجام است. این استان آخرین استانی است که در حال گازرسانی به آن هستیم.

این مقام مسوول در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره برنامه این وزارت خانه برای قیمت گازوییل به استناد مندرجات تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ تاکید کرد: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل ندارد.

زنگنه در پاسخ به اینکه علت کمبود کپسول‌های گاز ال‌پی‌جی در کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان چیست؟ توضیح داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، رقم قابل توجهی را بیش از نیاز استان‌هایی که از گاز ال‌پی‌جی استفاده می‌کنند، به شرکت‌های توزیع کننده تحویل داده است و این توزیع‌کنندگان نیز اعلام می‌کنند که ما تمام آن را بین مردم توزیع می‌کنیم، اما پیش‌بینی ما این است که تمامی این کپسول‌ها در بخش خانگی استفاده نمی‌شود و بخشی از آن به شکل خطرناک، تبدیل به سوخت خودرو می‌شود و بخشی دیگر نیز قاچاق می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار