کد خبر: 981785
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
همتی در نشستی با اقتصاددانان:
رئیس کل بانک مرکزی گفت: علیرغم جو روانی ایجاد شده در بازار ارز و نوسانات در این بازار طی هفته‌های اخیر، خوشبختانه مدیریت بازار از نظر ریال و ارز توسط بانک مرکزی موجب ایجاد تعادل و آرامش دوباره در بازار ارز شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هشتمین نشست دوره‌ای رئیس کل بانک مرکزی با اقتصاددانان با محوریت موضوعاتی اعم از راهکار‌های ثبات بازار ارز، کنترل و هدایت نقدینگی، کاهش تورم و موضوعاتی نظیر لایحه بودجه ۹۹ و راهکار مقابله با تاثیرات آن بر سیاست‌های پولی، مسایل مربوط به طرح بانکداری مجلس برگزار شد.

رئیس کل بانک مرکزی در این نشست با تشریح وضعیت ارزی کشور گفت: علیرغم تداوم فشار تحریم ها، روند صادرات غیر نفتی کشور به خوبی در حال انجام است و تامین ارز واردات نیز از طریق سامانه نیما صورت می‌گیرد و شاهد انجام روان تأمین ارز در سامانه نیما هستیم.

وی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص کاهش صادرات غیرنفتی کشور تصریح کرد: صادرات غیرنفتی کشور طی ۸ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر وزنی افزایش داشته، اما اصلاح نرخ‌های پایه صادراتی و شفاف سازی میزان اظهار صادرات توسط صادرکنندگان باعث کاهش ارزش اعلامی صادرات غیر نفتی شده بود؛ لذا روند صادرات غیرنفتی کشور رو به رشد است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

همتی افزود: علیرغم جو روانی ایجاد شده در بازار ارز و نوسانات در این بازار طی هفته‌های اخیر، خوشبختانه مدیریت بازار از نظر ریال و ارز توسط بانک مرکزی موجب ایجاد تعادل و آرامش دوباره در بازار ارز شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به کاهش نرخ ماهانه و نقطه به نقطه تورم تولیدکننده در آبان ماه گفت: این آمار نشان دهنده موفقیت بانک مرکزی در کنترل تورم بوده است و علیرغم نوسانات اخیر در بازار ارز و سایر بازار‌ها تلاش می‌کنیم با تداوم آرامش و تعادل بازار ارز در سایر بازار‌ها نیز آرامش برقرار و روند کاهنده نرخ تورم را ادامه دهیم.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
جناب همتی دلار 4000 تومان تحویل گرفتی و الان 12000 تومان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار