کد خبر: 981427
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
تصمیم وزارت خارجه روسیه به اخراج دو دیپلمات آلمانی، واکنش دولت برلین را در پی داشت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت آلمان در واکنش به تصمیم دولت روسیه برای اخراج دو دیپلمات آلمانی از مسکو، گفت این اقدامی غیرموجه و بی‌دلیل است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای گفت: «دولت آلمان از تصمیم دولت روسیه برای عنصر نامطلوب خواندن دو دیپلمات آلمانی در مسکو متاسف است».

در این بیانیه تاکید شده که اخراج دو دیپلمات آلمانی از روسیه «پیام اشتباهی را می‌فرستد و اقدامی غیرموجه است».

وزارت خارجه روسیه امروز از تصمیم دولت این کشور برای اخراج دو دیپلمات آلمانی از مسکو، در اقدام متقابل علیه اخراج دو دیپلمات روس از برلین خبر داد.

دولت آلمان چند روز پیش با متهم کردن روسیه به دست داشتن در قتل یک تبعه گرجستانی در برلین، دو دیپلمات روس از سفارتخانه این کشور را عنصر نامطلوب اعلام کرده و از آلمان اخراج کرد.

این شهروند گرجستانی، «زلیمخان خانگوشویلی» فرمانده یک واحد از نیرو‌های شورشی چچن در جنگ علیه روسیه بود که اواخر ماه آگوست سال جاری میلادی (یکم شهریور) در برلین به قتل رسیده بود.

دفتر دادستانی کل آلمان مدعی است شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد «افرادی مرتبط با دولت روسیه یا چچن» در این ترور دست داشته‌اند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آلمان، بیان داشت ادعای نقش داشتن دولت روسیه در قتلی که در برلین رخ داده کاملاً بی‌اساس است و هیچ سوظن جدی درخصوص دخالت روسیه در این قتل وجود ندارد و این مسئله هیچ ارتباطی به مقامات روس ندارد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسين
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
اين غرور كاذب غربى هاست كه فكر ميكنند از ما بهترين ها هستند ،اول اونها ديپلمات هاى روسى را اخراج كردند وروسها هم تلافى نموده و حالا آروگانتهاى آلمانى به روسها اعتراض ميكنند چرا ديپلماتهاى مارا اخراج كردى؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار