کد خبر: 980741
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور ۳۶۰ میلیون ریال تعیین شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:‌ سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در بند «الف» تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور ۳۶۰ میلیون ریال تعیین شد و مشابه سال جاری، مالیات پلکانی مشمول کارانه پزشکان هم شد.

الف- سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (٨٤ (قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ٤/١٢/١٣٦٦ و اصلاحات بعدی آن در سال ١٣٩٩ سالانه مبلغ ۳۶۰ تعیین می‌شـود.

نرخ مالیات برکل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده (به استثنای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ٨٦ قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده٥ قانون اصلاح پار‌های از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب ١٦/١٢/١٣٦٨ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد١٠%و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد١٥ % و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست درصد ٢٠%و نسبت به مازاد چهار برابر تا شش برابر مشمول مالیات بیست و پنج درصد٢٥%و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد٣٥ %می‌باشد. میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد٥٧ و١٠١ قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ دویست و هشتاد هشت میلیون ۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰ تعیین می‌شود.

اشخاصی که از معافیت‌های مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ٨٦ قانون مالیات‌های مستقیم بهره‌مند هستند مشمول معافیت ماده ٨٤ قانون مذکور مطابق مقررات این بند نخواهند بود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار