کد خبر: 979951
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
در حالی که وزیر راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود واحد‌های تهرانسر در قالب طرح ملی مسکن واگذار خواهند شد، معاون مسکن وی از حذف پایتخت در این طرح خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره آغاز مجدد ثبت نام طرح ملی مسکن پس از اتصال اینترنت گفت: ثبت نام طرح ملی مسکن از شنبه ۱۶ آذر از سر گرفته می‌شود و قرار است در چند روز باقی مانده اطلاع رسانی کنیم که با توجه به وقفه‌ای که پیش آمده بود همه متقاضیانی که قصد ثبت نام دارند مطلع شوند.

وی درباره استان‌هایی که قرار است در ثبت نام طرح ملی مسکن در هفته آتی برای متقاضیان باز شود، گفت: پیش از این قرار بود سه استان همدان، یزد و چهارمحال و بختیاری برای ثبت نام متقاضیان باز شود، اما قرار است تا فردا تصمیم گیری شود که دو استان دیگر به سامانه اضافه شود.

به گفته محمودزاده، تصمیم گیری در خصوص این قضیه بستگی به ظرفیت نرم افزاری سامانه دارد تا بر اثر ترافیک بالای متقاضیان ثبت نام اینترنتی، این سامانه از کار نیفتد با این حال سعی خود را می‌کنیم تا سرعت ثبت نام افزایش یابد و تعداد استان‌هایی که قرار است سامانه برای آن‌ها باز شود افزایش یابد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: سه استانی که پیش از قطع شدن اینترنت قرار بود ثبت نام آن‌ها آغاز شود در ثبت نام جدید از شنبه ۱۶ آذر در اولویت خواهند بود.

وی درباره اینکه پیش از این اعلام شده بود ثبت نام‌ها تا پایان آذر انجام خواهد شد، یادآور شد: طبق برنامه ریزی ما قرار بود اتمام ثبت نام‌ها در پایان آذر باشد، اما با اتفاقاتی که در دو هفته گذشته رخ داد قرار است در ثبت نام جدید تعداد استان‌ها در هر هفته افزایش یابد تا برنامه ریزی قبلی مبنی بر اتمام ثبت نام‌ها تا پایان آذر ماه اجرایی شود؛ البته این موضوع بستگی به وضعیت فنی سامانه دارد که بتواند ظرفیت ورودی متقاضی را تحمل کند.

محمودزاده درباره آغاز زمان ثبت نام متقاضیان دریافت واحد مسکونی از استان تهران تصریح کرد: در برنامه ریزی اولیه قرار بود استان تهران در یک گروه مانده به آخر در هفته پایانی آذر ماه گنجانده شود، اما فردا جلسه‌ای برای برنامه ریزی جدید خواهیم داشت تا بر اساس ظرفیت سامانه، ثبت نام استان تهران زودتر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ استان برای ثبت نام طرح ملی مسکن باقی مانده است که می‌توانیم یک جا همه آن‌ها را ثبت نام کنیم، اما علت تقسیم بندی استان‌ها برای ثبت نام در این طرح، ظرفیت فنی سامانه است. ضمن اینکه در ثبت نام متقاضیان هفت استان قبل، هیچ یک از متقاضیان گزارشی مبنی بر دچار مشکل شدن سامانه یا بالا نیامدن آن به دلیل ترافیک متقاضیان به ما ارائه نکردند.

ثبت نام در شهر تهران نداریم

وی با تاکید بر اینکه شهر تهران در این طرح واحد ثبت نامی ندارد، گفت: هیچ گاه اعلام نکرده ایم قرار است در شهر تهران هم طرح ملی مسکن اجرا شود.

محمودزاده درباره پروژه تهرانسر گفت: این پروژه یک بحث دیگری است و به صورت مشارکتی ساخته می‌شود. پروژه‌هایی که در حال حاضر از متقاضیان ثبت نام می‌شود بر اساس فروش اقساطی است و با شرایط ایده آل واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله از متقاضیان ثبت نام می‌شود. بخش ثبت نام طرح ملی مسکن برای دهک‌های یک تا سه هنوز اجرایی نشده است فعلا برای دهک‌های متوسط در حال ثبت نام هستیم.

محمودزاده ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه تهرانسر به صورت مشارکتی ساخته می‌شود هنوز نهایی نشده و باید سهم دولت و بخش خصوصی به عنوان سازنده این واحد تعیین شود و در حال حاضر نمی‌توانیم برای پروژه تهرانسر تصمیم گیری کنیم. طرحی که فعلا اجرا می‌شود یک طرح عمومی است و شرایط برای همه اقشار متقاضی یکپارچه خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص اینکه قرار بود پروژه تهرانسر و منطقه ۱۸ تهران در سامانه طرح ملی مسکن درج شود اظهار داشت: از ابتدا هم قرار نبود شهر تهران در طرح ملی مسکن قرار داده شود، ساخت تعداد محدودی در تهران پاسخگوی نیاز بسیار بالای متقاضیان نیست و فقط در شهرستان‌های استان تهران و شهر‌های جدید پردیس، پرند و اندیشه ثبت نام انجام خواهد شد.

سامانه یکپارچه ثبت نام در شهر‌های جدید و سایر شهر‌ها

محمودزاده درباره همزمانی ثبت نام شهر‌های جدید با سایر شهر‌ها در سامانه طرح ملی مسکن تصریح کرد: سامانه ثبت نام همین سامانه واحد بوده و ساز و کار مستقلی برای ثبت نام متقاضیان در شهر‌های جدید تدارک ندیده ایم. همه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که مجری ساخت و ساز در طرح ملی مسکن هستند، ثبت نام واحد‌های خود را در سامانه متمرکز وزارت راه و شهرسازی انجام خواهند داد. هفت استانی که ثبت نام انجام شده، هیچ یک شهر جدید نداشته اند و در هفته‌های آتی که استان‌های جدید به سامانه اضافه می‌شوند واحد‌هایی که قرار است در شهر‌های جدید این استان‌ها احداث شود در همین سامانه معرفی خواهند شد.

اسلامی: تهرانسر در ثبت نام طرح ملی مسکن قرار دارد!

گفتنی است پیش از این محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تقدیر از خیران حوزه راه و ترابری در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ثبت نام تهرانی‌ها در طرح ملی مسکن از پایان آذرماه خواهد بود ضمن آنکه منطقه تهرانسر در استان تهران نیز در این سامانه لحاظ شده است.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
شما طرحات رو بنویس بزار گاوصندوق دزد نبره ما صبر می کنیم احمدی نژاد برگرده یه طرح اجرا کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار