کد خبر: 979563
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
حاشیه‌نگاری اتفاقات آخر هفته فوتبال اروپا
فوتبال اروپا چهارشنبه و پنج‌شنبه شب هیجان‌انگیزی را تجربه کرد و رقابت‌های هفته ماقبل پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، دقایق جذابی را برای علاقه‌مندان به فوتبال اروپا رقم زد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
مسی، مسی و مسی
یکی از مهم‌ترین بازی‌های چهارشنبه شب لیگ قهرمانان اروپا در نیوکمپ برگزار شد، نبرد بین بارسا و دورتموند که شاگردان والورده ۳ بر یک برنده این بازی بودند و توانستند در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی، صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند، آن‌هم در شبی که لیونل مسی باز هم درخشید تا آبی‌واناری‌ها همچنان روی کاکل ستاره شماره ۱۰‌شان بچرخند. او در این بازی یک گل زد و دو پاس گل دیگر را هم به سوارز و گریزمان داد تا مرد شماره یک چهارشنبه شب نیوکمپ باشد.

البته بازی با دورتموند برای مسی در دنیای رقم و ارقام یک بازی خاص هم بود؛ او برای هفتصدمین بار پیراهن بارسا را پوشید. مسی سال ۲۰۰۴ نخستین بازی‌اش را برابر اسپانیول تجربه کرد، اما نتوانست گلی به ثمر برساند یا پاس گل بدهد. او که در اولین بازی‌اش با شماره ۳۰ به عنوان یار تعویضی مقابل اسپانیول جانشین دکوی پرتغالی شد، در ادامه نشان داد که یکی از اعجوبه‌های فوتبال دنیاست. فوق‌ستاره آرژانتینی در ۱۵ سالی که پیراهن بارسا را پوشیده، ۶۱۳ گل به ثمر رسانده و ۲۳۸ پاس گل داده است و همچنان به روند فوق‌العاده‌اش ادامه می‌دهد و در ۳۲ سالگی هم مهارناپذیر است.

درخشش فوق‌العاده مسی در فصل جدید فوتبال اروپا سبب شده در آستانه اعلام برنده توپ طلا، او شانس اول رسیدن دوباره به این جایزه معتبر مجله فرانس فوتبال باشد. مسی که دو ماه پیش در زوریخ جایزه مرد سال فوتبال فیفا را دریافت کرد، گویا حالا باید کت‌وشلوارش را برای عکس یادگاری و شرکت در مراسم توپ طلا در پاریس پرو کند و یک توپ طلای دیگر را به جمع جوایز متعددش اضافه کند.

البته چهارشنبه شب علاوه بر درخشش تکراری مسی، نکته جالب توجه گلزنی هر سه ضلع مثلث GSM بود، علاوه بر مسی، سوارز و گریزمان هم گل زدند تا والورده از اینکه مثلث هجومی‌اش روز‌های خوبی را تجربه می‌کند خوشحال باشد، به‌خصوص که با پاس گل مسی به گریزمان به نظر می‌رسد دلخوری شماره ۱۰ بارسا از ستاره فرانسوی برطرف شده و زندگی بین مهاجمان خط آتش بارسا شیرین شده است.

لیگ قهرمانان برای ایرانی‌ها داغ ماند
بازی‌های چهارشنبه شب لیگ قهرمانان اروپا برای ایرانی‌ها هم شب ویژه‌ای بود و هواداران فوتبال در ایران توجه‌شان به ورزشگاه اختصاصی زنیت در سن‌پترزبورگ روسیه بود، جایی که سردار آزمون شماره ۷ آبی‌های سن‌پترزبورگ به عنوان یکی از مهاجمان تیم سرگئی سماک مقابل لیون به میدان رفت. آزمون هرچند در این بازی گلی به ثمر نرساند، اما با یک عملکرد متوسط در شبی که تیمش ۲ بر صفر برنده شد، انتظارات را برآورده کرد تا همچنان یکی از بازیکنان تأثیرگذار آبی‌پوشان زنیت باشد که تاکنون دو گل برای تیمش در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است.

زنیت هم با این برد هفت امتیازی و هم‌امتیاز لیون شد تا در فاصله یک هفته تا پایان مرحله گروهی، شانس صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان را داشته باشد. زنیت در آخرین بازی مرحله گروهی ۱۹ آذر مهمان بنفیکاست و شاگردان سماک می‌توانند با پیروزی صعودشان را به مرحله بعد جشن بگیرند. با توجه به حضور آزمون در ترکیب زنیت، صعود این تیم به مرحله بعد می‌تواند رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را برای هواداران فوتبال کشورمان داغ‌تر از همیشه نگه دارد.

امری سرانجام رفت
ادامه ناکامی‌های آرسنال یکی از اتفاقات بازی‌های پنج‌شنبه شب گذشته لیگ اروپا بود، اتفاقاتی که یک قربانی به نام اونای امری داشت تا توپچی‌ها به دنبال یک مربی جدید برای نیمکت‌شان باشند. توپچی‌های لندن که پس از جدایی آرسن ونگر، خرداد سال گذشته اونای امری اسپانیایی را جایگزینش کرده بودند تاکنون نتوانسته‌اند به روز‌های اوج‌شان برگردند و در حالی هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۹ را سپری می‌کنیم که آرسنال با امری ضعیف‌ترین نتایج سه دهه اخیر را تجربه کرده است.

آرسنال پنج‌شنبه شب به فرانکفورت ۲ بر یک باخت تا برای هفتمین بازی متوالی توپچی‌ها با مربی اسپانیایی‌شان بردی را به دست نیاورده باشند. آرسنال در هفت بازی گذشته در لیگ جزیره و لیگ اروپا دو باخت و هفت مساوی داشته است، عملکردی که ضعیف‌ترین نتیجه این تیم در ۲۷ سال اخیر به شمار می‌رود و سبب شد مسئولان آرسنال سرانجام تصمیم به برکناری امری پس از یک سال و نیم همکاری بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار