کد خبر: 979507
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه قبل از تحریم‌ها ۷۰ درصد بازار لوازم‌خانگی کشور در قبضه خارجی‌ها بود، گفت: پس از تحریم‌ها شرایط برای تولیدکنندگان داخلی بهتر شده و ۷۰ درصد بیشتر از برنامه، تولید داشته‌اند.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا غزنوی افزود: پس از اعمال تحریم‌ها و همینطور بروز بحران ارزی در کشور واردات لوازم‌خانگی به داخل کشور ممنوع شد تا بتوان مدیریت ارزی بهتری در جامعه اعمال کرد. قبل از تحریم‌ها و اعمال ممنوعیت واردات ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار لوازم‌خانگی داخل در قبضه تولیدات شرکت‌های خارجی بود.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: پس از ممنوعیت واردات کالای لوازم‌خانگی شرایط بهتر برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شد، به‌نحوی‌که موفق شدند ۶۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از برنامه تولید کالا به خصوص یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی داشته باشند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که اگر بازار داخلی در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرد، ضمن بزرگ‌تر شدن و رسیدن به مقیاس اقتصادی جدا از کاهش قیمت‌ها می‌توانند کیفیت کالا‌ها خود را با تقویت واحد‌های تحقیق و توسعه بنگاه‌های اقتصادی رضایتمندی بیشتر مردم از محصولات ساخت داخلی را فراهم کنند.
غزنوی تصریح کرد: متأسفانه با وجود تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان به لوازم‌خانگی خارجی در اثر تبلیغات گسترده و در عین حال ممنوعیت واردات این کالا‌ها از سال گذشته هم‌اکنون بازار داخلی با پدیده بی‌رویه قاچاق در حوزه مزبور مواجه شده است.

وی ادامه داد: به‌رغم تمامی مشکلات تولید لوازم‌خانگی به لحاظ کمیت و کیفیت در کشور از شرایط خوبی برخوردار است.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی از وجود هزار و ۵۰۰ کارخانه تولید لوازم‌خانگی در کشور خبر داد و گفت: چنین آمار و ارقامی شاید در دنیا بی‌سابقه باشد.
وی با بیان اینکه فقط بیش از ۲۰۰ کارخانه تولید یخچال در کشور احداث شده است، افزود: وجود این تعداد کارخانه هم تهدید و هم فرصت است.

غزنوی تصریح کرد: تهدید از این جهت که بیش از سه تا چهار برند لوازم‌خانگی بیشتر نباید در کشور وجود داشته باشد و فرصت از این نظر که رقابت در حال حاضر بین تولیدکنندگان بسیار زیاد است، بنابراین هر شرکتی که بخواهد در این بازار بسیار بزرگ ماندگار شود با این همه تنوع تولید‌کننده چاره‌ای جز ارتقای کیفیت کالا ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار