کد خبر: 978096
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
آزاده سادات عطار
سرويس بين الملل جوان آنلاين: چند ساعت پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری، ابراز امیدواری کرد تا با رهبر کره‌شمالی دیدار کند، وزارت خارجه این کشور با بی فایده دانستن چنین مذاکره‌ای اعلام کرد که پیونگ یانگ با برگذاری یک نشست، زمینه را برای اینکه «دونالد ترامپ» برای خودش زمان بخرد را فراهم نخواهد کرد.

ترامپ پس از لغو رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی در حساب توئیتری خود از «کیم‌جونگ‌اون» رهبر کره شمالی خواست تا هر چه سریع‌تر اقدام کند و به توافق برسد. وی همچنین بر دیدار بعدی با کیم با آوردن عبارت «به زودی می‌بینمت» تاکید کرده بود. «کیم کی گوان» مشاور وزارت خارجه کره شمالی روز دوشنبه در بیانیه‌ای بار دیگر تاکید کرد که آمریکا باید به منظور تداوم مذاکرات، از سیاست‌های خصمانه خود دست بردارد.

در این بیانیه که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرده آمده است: «اگرچه (طرفین) از ماه ژوئن سال میلادی گذشته، سه نشست و دیدار‌های متعدد داشتند، اما پیشرفت قابل توجهی در روابط آن‌ها حاصل نشد و آمریکا تنها در تلاش برای خریدن زمان به نفع خودش است. ما دیگر به چنین نشست‌هایی که هیچ فایده‌ای برای ما ندارد، علاقمند نیستیم.»

پیشتر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس وزرای دفاع آسیا گفته بود که واشنگتن برای مدتی نامشخص مانور نظامی مشترک خود با سئول را به "نشانه حسن نیت" در برابر پیونگ ژیانگ به تاخیر انداخته است.
دیپلمات‌ها به دنبال از سر گیری مذاکرات هسته‌ای در آستانه ضرب‌الاجل پایان سال جاری میلادی هستند که کیم برای دولت ترامپ تعیین کرده است تا ظرف این مدت بند‌های قابل پذیرشی را برای توافق میان دو کشور ارائه کند. این در حالی است که کره شمالی طی سه روز، دو مانور نظامی برگزار کرده است. گزارش‌ها حاکی از این است که کیم با حضور در یک رزمایش هوایی از خلبانان جنگی خواسته تا علیه دشمنانی که "تا دندان مسلح هستند" آماده شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار