کد خبر: 978055
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
داور آلمانی جشنواره «رشد» در واکنش به کیفیت انیمیشن‌های ایران:
هنر صنعت رسانه انیمیشن سالیان متمادی است که به ابزار تربیت و القای اهداف و فرهنگ مورد نظر سیاستمداران امریکا تبدیل شده و در حوزه مدیا به کار گرفته می‌شود.
داور آلمانی جشنواره فیلم «رشد» ضمن ابراز شگفتی از رشد کیفی آثار انیمیشنی کشورمان می‌گوید، طی چند روز گذشته انیمیشن‌های جذابی از فیلمسازان ایرانی تماشا کرده و به آینده ساخت انیمیشن در ایران امیدوار است.
«ویفا آنجاونکمین» به عنوان داور بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان فیلمساز جشنواره فیلم رشد در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به اینکه در ایران فیلمسازان جوان و آتیه‌داری وجود دارد که استعدادشان باید به تمام جهان نشان داده شود، افزود: اگر فیلمسازان جوان ایرانی فرصت این را داشته باشند که استعدادشان را همانطور که خودشان می‌خواهند نشان بدهند در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فیلم‌های فوق‌العاده‌ای خواهیم بود.
داور جشنواره فیلم «رشد» تأکید کرد: در حال حاضر ارتباط بسیار قوی بین آلمان و ایران برقرار است. جشنواره‌های مشهور زیادی در کشور آلمان برگزار می‌شود که فیلمسازان ایرانی در آن شرکت می‌کنند. آنجاونکمین در پایان گفت: بعضی از فیلمسازان ایرانی که در جشنواره‌های آلمانی شرکت می‌کنند سطح کاری بالایی دارند، خصوصاً در زمینه ساخت انیمیشن. طی چند روز گذشته انیمیشن‌های جذابی از فیلمسازان جوان ایرانی تماشا کردم و در این مدت، شگفت‌زده و به آینده ساخت انیمیشن در ایران امیدوار شدم. واقعیت انیمیشن ایران نه تنها در اظهارات این داور آلمانی حاضر در جشنواره فیلم رشد بلکه از سوی برخی جریانات رسانه‌ای خارجی که خواستار مخابره هیچ خبر مثبتی درباره کشورمان نیستند اتفاق افتاده است.
به گزارش «جوان» هنر صنعت رسانه انیمیشن سالیان متمادی است که به ابزار تربیت و القای اهداف و فرهنگ مورد نظر سیاستمداران امریکا تبدیل شده و در حوزه مدیا به کار گرفته می‌شود. تولید نمونه‌های موفق انیمیشن توسط جوانان شلیک به اختیار کشورمان در این عرصه ضمن احراز رتبه‌های قابل اعتنا و شگفت‌آور بین‌المللی باعث شده که فعالان جهانی این هنرصنعت رسانه به احترام آثار وطنی کلاه از سر بردارند. برآیند واکنش رسانه‌های خبری دنیا و مجله‌های تخصصی بین‌المللی در مورد جهش فوق‌العاده کشورمان در این حوزه مسئولیت مدیران دولتی و حاکمیتی دارای مسئولیت در این رابطه را سنگین‌تر از قبل کرده است. چه اینکه انیمیشن‌سازان با تولید آثار همسطح و قابل رقابت با بهترین نمونه‌های جهانی ثابت کرده‌اند که در صورت حمایت جدی و انقلابی مسئولان این عرصه توانایی کسب افتخارات بسیاری برای کشورمان را دارند. یکی از تازه‌ترین واکنش‌ها و ابراز شگفتی نسبت به ارتقای سطح کیفی آثار انیمیشن ایرانی را می‌توان در اظهارات ویفا آنجاونکمین آلمانی داور چهل‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» مشاهده کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار