کد خبر: 977666
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
تیمسار بیژن بهرام‌پور امنیت را به کردستان بازگرداند
سرتیپ بهرام‌پور با اینکه در سال ۱۳۶۸ بعد از سال‌ها خدمت خالصانه بازنشسته شد، اما تا آخرین لحظه عمر بیکار ننشست و همچون یک سرباز به اطاعت از ولایت پا در رکاب بود و به عنوان عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان ناجا مشغول خدمت شد. وی در دوران خدمتش بار‌ها مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب و رؤسای جمهور وقت کشور قرار گرفت
آرمان شریف
سرويس ايثار و مقاومت جوان آنلاين: تیمسار بیژن بهرام‌پور را همه رزم‌آوران ارتش زمان جنگ می‌شناسند. بهرام‌پور در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار شهدای بزرگی، چون بروجردی، صیادشیرازی و ناصر کاظمی به دفاع از مرز‌های کشور پرداخت و مسئولیت فرماندهی قرارگاه عملیاتی حمزه سید‌الشهدا، فرماندهی ژاندارمری استان کردستان و جانشین فرماندهی ژاندارمری شمال غرب کشور را بر عهده داشت. این پیشکسوت دفاع مقدس پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت در آبان ۱۳۹۴ در ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت تا نام و یادش برای همیشه در تاریخ ایران زنده بماند.

تیمسار بهرام‌پور را مرد روز‌های سخت و دشوار می‌دانند. او از دل روز‌های سخت زیادی گذر کرد تا به انقلاب اسلامی رسید. مردی سختکوش و شجاع با اراده‌ای آهنین که برای رسیدن به هدف از پا نمی‌نشست. او که روز‌های بحرانى فارس و مناطق قشقایى‌نشین قیروکارزین و فیروزآباد را دیده بود، خاطرات زیادی از مبارزات انقلابی مردم داشت و حالا به ناامنی‌های کردستان رسیده است.

چنین کارزاری در آن روز‌های ملتهب مردان باتجربه را طلب می‌کرد. پس بهرام پور پا به میدان گذاشت تا امنیت دوباره در تمام کشور برقرار شود و ایران یکدست و یکپارچه بماند. حضرت امام در خطاب به رزمندگانی که در کردستان با سختی‌های بسیار مجاهدت می‌کردند چنین فرموده بود: «شمایی که می‌روید در کردستان خدمت می‌کنید، این فداکاری در دنیا عوض ندارد که شما عوض بگیرید، اصلاً چیزی نیست که عوض خدمت در کردستان باشد.»

ناامنی در جاده‌ها، شهر‌ها و روستا‌های کردستان و اشغال مرکز استان کردستان یعنی سنندج خبر از جدایی قطعه‌ای از خاک ایران را می‌داد. این موضوع برای فرمانده‌ای، چون بهرام‌پور که قلبش برای ایران می‌تپید ناگوار و سنگین بود. او حاضر بود برای حفظ تمامیت ارضی ایران جانش را هم بدهد. پس او را که سابقه فرماندهی رزمندگان ژاندارمری در رویارویی با سربازان بعثی در جزیره آبادان در روز‌های اول تجاوز را داشت به کردستان فراخواندند و مسئولیت ژاندارمری این قطعه از کشور را به عهده گرفت. بهرام‌پور قبل از حضور در کردستان، فرمانده گردان ژاندارمری آبادان بود و در مقابل ارتش بعث عراق شجاعت‌های زیادی را از خود نشان داده بود.

بهرام‌پور از اولین روز‌های حضور در کردستان با برنامه‌ریزی و هماهنگی و همراهی رزمندگان ژاندارمری فعالیت‌هایش را شروع کرد. او دفتر خود را به این استان انتقال داد و با همراهی ارتشیان غیور و پاسدارانی که تا روز‌های آخر عمر به رفاقت صمیمی با آن‌ها افتخار می‌کرد به تأمین امنیت جاده‌ها و روستا‌ها پرداخت. با انتخاب امیر بهرام‌پور به فرماندهی ژاندارمری این استان مرزی امنیت نسبی در منطقه به وجود آمد و کمتر از یک سال تمام پاسگاه‌های منطقه بازسازی و سازماندهی نیرو شد. نیرو‌هایی که در کردستان کنار این فرمانده دلیر جنگیده‌اند خاطرات زیادی از دلاورمردی‌هایش دارند. امیر بهرام‌پور از نیرو‌های انقلابی و وفادار به نظام بود و به همین دلیل گروهک‌های ضدانقلاب نقشه ترورش را طراحی کرده بودند که به واسطه جانفشانی شهید صالح اسماعیلی که مدتی بعد از این ماجرا توسط گروهک‌های ضدانقلاب ترور و به شهادت رسید، نقش بر آب شد. او نیز چندین مرتبه جان نیروهایش را در مواجهه با ضدانقلاب نجات داد و به یاری‌شان شتافت. او در کنار سردارانی همچون صیادشیرازی، ناصر کاظمی، محمد بروجری، محمود کاوه و حسن آبشناسان امنیت را به کردستان برگرداند تا مردم کرد رنگ آرامش را ببینند. ضدانقلاب بار‌ها برای ترور بهرام پور نقشه کشید و برای از پا درآوردن این رزمنده سختکوش هرچه داشت به میدان آورد، اما هر بار به لطف خدا جان سالم به در برد.

خستگی و سکون در برنامه کاری امیر سرتیپ بهرام‌پور تعریف نشده بود، او با اینکه در سال ۱۳۶۸ بعد از سال‌ها خدمت خالصانه بازنشسته شد، اما تا آخرین لحظه عمر بیکار ننشست و همچون یک سرباز به اطاعت از ولایت پا در رکاب بود و به عنوان عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان ناجا مشغول خدمت شد. وی در دوران خدمتش بار‌ها مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب و رؤسای جمهور وقت کشور قرار گرفت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامدخیرالهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
0
یادش جاوید.
فرمانده دلیر ژاندلرمری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار