کد خبر: 977603
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تمامی انواع نفت این سازمان طی ماه اکتبر کاهش قیمت داشتند و هر بشکه نفت ایران با ۲ دلار و ۳۸ سنت کاهش به ۹۴ /۵۷ دلار رسید.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، سازمان کشور‌های تولید‌کننده و عرضه‌کننده نفت، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۹۸) با ۲ دلار و ۳۸ سنت کاهش نسبت به ماه پیش از آن به ۹۴/ ۵۷ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر ۳۲/ ۶۰ دلار به فروش رسیده‌بود. بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمامی انواع نفت کشور‌های اوپک در این ماه کاهش قیمت داشتند که بیشترین کاهش به مِرِی ونزوئلا با ۱۶ دلار و ۱۰ سنت تعلق داشت.

متوسط قیمت نفت ایران طی سال ۲۰۱۷ برابر با ۶۰/ ۴۹ دلار به ازای هر بشکه و در سال ۲۰۱۸ نیز ۵۹/ ۶۹ دلار در هر بشکه عنوان شده‌است. همچنین متوسط قیمت نفت ایران در ۱۰ ماه نخست ۲۰۱۹ برابر با ۷۷/۶۱ دلار برآورد شده‌است. متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه اکتبر با ۲ دلار و ۴۵ سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۹۱/ ۵۹ دلار در هر بشکه رسیده‌است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه سپتامبر ۳۶ /۶۲ دلار در هر بشکه بوده‌است. نفت عربستان نیز با یک دلار و ۷۵ سنت کاهش ۹۹ /۶۰ دلار در هر بشکه فروخته شد. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه ۷۳ /۵۹ دلار به فروش رفته‌است که ۲ دلار و ۸۴ سنت نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته و هر بشکه نفت خام امریکا با ۸۸/ ۲ دلار کاهش ۹۳/ ۵۳ دلار معامله شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار