کد خبر: 977395
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
پاسخ وزیر کشور به دغدغه دبیر شورای نگهبان
یک روز پس از آنکه دبیر شورای نگهبان از تغییرات گسترده استانداران و فرمانداران در آستانه انتخابات مجلس انتقاد کرد و احتمال داد این تغییرات با هدف خط گیری انتخاباتی صورت گرفته باشد، وزیر کشور گفت: اگر لازم باشد در شب انتخابات هم این کار را انجام می‌دهم!
سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت‌الله جنتی عصر سه شنبه در همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفته بود: متأسفانه از مدت‌ها قبل تغییر گسترده استانداران و فرمانداران را شاهد هستیم و این احتمالاً برای این است که خط آن‌ها را پیگیری کنند و خیلی از این افراد جناحی هستند.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به اظهارات دبیر شورای نگهبان درباره تغییر فرمانداران و استانداران اظهار کرد: براساس قانون و بنابر وظیفه‌ای که دارم هر زمان که احساس کنم منافع مردم، اجرای قانون و انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها در جابه‌جایی استانداران و فرمانداران است حتما این کار را انجام می‌دهم، قبلا هم گفته‌ام که اگر لازم باشد در شب انتخابات هم این کار را انجام می‌دهم. وی گفت: من درباره مسئله تغییر استانداران و فرمانداران به صورت حضوری به آیت‌الله جنتی توضیح دادم و گفتم ما با قانونی در بحث بازنشستگان مواجه شدیم. بعضی استانداران بازنشسته شدند و بعضی هم پست‌های بالاتری گرفتند.

رحمانی فضلی تصریح کرد:، اما نکته اصلی این است که قطعا و حتما تغییر استانداران و فرمانداران در جهت انجام صحیح و قانونی انتخابات است. وزیر کشور خاطرنشان کرد: درباره فرمانداران و استانداران که مجری انتخابات هستند حرفی گفته شود، شبهه انداختن در انتخابات است و خلاف نظر رهبری است که تأکید بر مشارکت دارند. وی همچنین تأکید کرد: به عنوان وزیر کشور می‌گویم محال است بگذارم حق قانونی هیچ‌کس چه رأی دهنده و چه نامزد انتخابات از بین برود. تمام تلاشم را در این مسیر خواهم کرد بنابراین خواهش دارم فضا را آرام نگه داریم. وزیر کشور گفت: هر موردی که پیدا کردند حتما پیگیری می‌شود. خواهش می‌کنم در حوزه نظارت هم همین قدر دقت شود تا نظارت، صدا وسیما، قوه قضائیه همه در کنار هم انتخابات سالم، باشکوه، قانونی و در بستر امن برگزار شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
0
اطلاعات سپاه و مراکز اطلاعاتی باید مواظبت کنند از آراء ملت که توسط بعضی از دزدان دولتی به سرقت نرود و قوه محترم قضائیه با آنها برخورد شدید کند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار