کد خبر: 977021
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
در گفت‌وگوی «جوان» با بهمن دان، بازیگر آثار اکشن و حادثه‌ای مطرح شد
با وجود همه هزینه‌هایی که در سال‌های اخیر برای تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی صورت گرفته است، در تولید محصولات ژانر‌هایی مانند اکشن، حادثه‌ای، جنایی و دلهره‌آور به شدت عقب افتاده‌ایم و در قصه‌گویی هم مادربزرگ‌های ما بهتر از فیلمسازان فعلی قصه می‌گفتند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: بهمن دان بازیگر آثار اکشن و حادثه‌ای دهه‌های قبل با بیان این مطلب به «جوان» گفت: مردم امروز، مردم ۴۰ سال پیش نیستند، این‌ها مردمی شده‌اند که به لحاظ فکری و تکنولوژی و علمی، به شدت رشد کرده‌اند و باید برایشان محصولات به‌روز خلق کرد وگرنه خیلی راحت دور محصول ملی را خط می‌کشند و سراغ محصول فرنگی می‌روند.

بازیگر «شیر‌های جوان» و «حماسه قهرمانان» تأکید کرد: مخاطب ایرانی وقتی ببیند مجموعه‌های نمایشی و آثار سینمایی ضعیف هستند به دل فضای مجازی می‌زند و در آنجا برای خود محصول پیدا می‌کند. این بازیگر ۶۱ساله در چگونگی اصلاح این وضعیت گفت: اول باید خودمان را اصلاح کنیم. کسی که می‌خواهد مخاطب را جذب کند باید ابتدا خودش را اصلاح کند. اصلاح هم ممکن نیست مگر با بها دادن به ژانر‌های فراموش شده سینما و تلویزیون. تولیدکنندگان باید فکر خودشان را عوض کنند و نه فکر مخاطب را!

بازیگر «زیرتیغ» و «زیرزمین» خاطرنشان ساخت: عجیب است که در دهه‌های گذشته در کنار ژانر‌هایی مانند کمدی و ملودرام، به تولید محصولاتی حادثه‌ای، اکشن و حتی ترسناک دست می‌زدیم و حتی با امکانات اندک، پلان‌های خاطره‌ساز می‌گرفتیم ولی حالا کجا قرار گرفته‌ایم؟ سالانه میلیارد‌ها تومان خرج تولید می‌کنیم ولی یا کمدی می‌سازیم یا فیلم‌های به ظاهر ملودرام تیره و تار.

بهمن دان با اشاره به سنت داستانگویی پرتعلیق بیان داشت: مادربزرگ‌های ما هم وقتی برایمان داستان می‌گفتند سعی می‌کردند با گره‌افکنی‌های پرحادثه، نظر ما را جلب کنند ولی حالا فیلم‌های مثلاً روشنفکرانه‌ای می‌بینیم که از یک گره‌افکنی ساده هم عاجزند. وقتی قصه‌هایمان تخت می‌شود آن وقت راویان‌مان کسانی می‌شوند که فقط می‌آیند و همان قصه‌ها را می‌خوانند و می‌روند، آنجاست که مخاطب فکر می‌کند که چقدر من باید احمق باشم که بنشینم و به حرف این‌ها گوش کنم. بهمن دان افزود: من زمانی در وزارت ارشاد گفتم که ما چه کردیم که بین ما و مردم فاصله افتاده است و همه مدیران خندیدند و گفتند که چیزی نیست و حال همه خوب است ولی در حال حاضر نتیجه آن جدی نگرفتن مخاطب را امروز داریم در یکنواختی سینما و تلویزیون‌مان می‌بینیم. دان تأکید کرد: برای رونق سینما و تلویزیون هم که شده باید بیشتر از قبل بر تولیدات متنوع ژانر سرمایه‌گذاری کنیم تا رفته رفته بتوانیم مخاطب را به سمت محصولات ملی بکشانیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار