کد خبر: 974399
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
با رأی دیوان عدالت اداری ادامه تحصیل از طریق آزمون سراسری برای افرادی که دوبار کنکور داده بودند، بلامانع شد. هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک بند از دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سال ۹۷، شرکت داوطلبانی که در دوره‌های قبلی کنکور پذیرفته شده‌اند را برای سال‌های بعد بلامانع دانست.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  در پی شکایت از سازمان سنجش آموزش کشور با خواسته ابطال بند اول صفحه چهار دفترچه شماره یک راهنمای ثبت‌نام شرکت در آزمون و اجازه شرکت در آزمون سال ۹۸ با وجود دو بار قبولی در سال‌های قبل، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، با نظر به اینکه قید ممنوعیت ادامه تحصیل در آزمون سراسری برای افرادی که دو بار در رشته‌های روزانه قبول شده باشند، محدودیت بلاوجه و مغایر بند (۳) اصل سوم و سی‌ام قانون اساسی و نیاز به اجازه قانونگذار داشته است، آن را ابطال کرد.

بر این اساس ثبت‌نام افرادی که دوبار در آزمون‌های سراسری دوره‌های قبل پذیرفته شده‌اند در کنکور سال‌های بعد بلامانع شد.

این در حالی است که روزگذشته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر بلامانع شدن شرکت در کنکور سراسری پس از دو بار پذیرفته شدن در این آزمون ها، در حکم قانون است، اما هنوز به این سازمان ابلاغ نشده است.

ابراهیم خدایی، درباره حکم دیوان عدالت اداری در مورد بلامانع شدن شرکت در کنکور سراسری برای افرادی که دو بار در آزمون پذیرفته شده‌اند، افزود: این حکم هنوز به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
1
14
سلام‌من امسال برای اولین بار کنکور دادم روزانه قبول شدم ولی نرفتم ینی سال بعد محرومم؟یا نیستم؟تورو خدا جواب بدین من دوبار قبول نشدم یه بار قبول شدم‌چون سال اولمه کنکور میدم لطفا راهنماییم کنید
Sahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
6
سلام من امسال روزانه قبول شدم انصراف دادم میتونم کنکور بدم؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار