کد خبر: 974366
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
مرکز آمار گزارشی از تحولات قیمت زمین، آپارتمان و اجاره‌بها حدفاصل بهار۹۷ تا بهار۹۸ منتشر کرد که نشان می‌دهد قیمت زمین در مدت مذکور ۱۷۵درصد، آپارتمان ۱۱۰درصد و اجاره‌بها ۳۵درصد رشد داشته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، مرکز آمار ایران اعلام کرد، افزایش ۶/ ۱۷۴ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی، افزایش ۶/ ۱۰۹ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٣٥درصدی متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در بهار ٩٨ نسبت به بهار ٩٧ از جمله تغییرات قیمت مسکن در شهر تهران بوده‌است.

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمامی معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

متوسط قیمت هر متر خانه در تهران ۱۳ میلیون شد
همچنین تازه‌ترین آمار رسمی از افزایش متوسط قیمت هر متر خانه در تهران تا ۱۳ میلیون تومان در بهار امسال حکایت دارد.

به گزارش «ایسنا»، بنا بر آماری که مرکز آمار درباره تغییر قیمت معاملات در زمین و ساختمان اعلام کرده‌است، در بهار امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران ۱۳ میلیون و ۹۲ هزار تومان، با میانگین مساحت ۸۸ مترمربع و متوسط عمر بنا ۱۱ ساله بوده‌است. متوسط قیمت هر متر خانه نسبت به بهار سال گذشته، ۱۰۹ درصد و در مقایسه با زمستان ۱۳۹۷ حدود ۷/ ۲۲ درصد افزایش دارد.

همچنین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی، حدود ۴۰ هزار و ۲۶۷ تومان با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به زمستان ۴/ ۱۷ و بهار سال قبل ۳۵ درصد افزایش دارد. در رابطه با تغییرات قیمت زمین نیز متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران، ۱۶ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۴۶ مترمربع است. قیمت هر مترمربع زمین یا ساختمان کلنگی در مقایسه با زمستان ۶/ ۱۶ درصد و بهار سال گذشته ۶/ ۱۷۴ درصد افزایش داشته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار