کد خبر: 974186
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
شرکت نایارا انرژی هند نفت خام ونزوئلا را از شرکت رزنفت روسیه می‌خرد و به جای پول نقد، سوخت معاوضه می‌کند تا از نقض تحریم‌های امریکا علیه کاراکاس دوری کرده باشد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش رویترز، نایارا انرژی که وابسته رزنفت است، بنزین و نفت گاز به این شرکت بزرگ روسی تحویل داده‌است. از آنجایی که تحریم‌ها فقط بر پول نقد تمرکز دارند، معامله‌های کالا به کالا شیوه‌ای برای دور زدن آن‌ها هستند. به همین دلیل است که رزنفت به‌رغم ادامه همکاری‌اش با شرکت نفت دولتی ونزوئلا هنوز هم تحریم نشده‌است. طبق آخرین دور تحریم‌هایی که نهاد‌های تجاری غیر امریکایی را در بر می‌گیرد، می‌توان از نفت برای پرداخت وام‌ها استفاده کرد، چون به صورت پول نقد به دست دولت ونزوئلا نمی‌رسد.

صادرات نفت خام و دریافت محصولات پالایش شده به جای آن یک تاکتیک دیگر ونزوئلا بوده که از زمان تحریم این کشور توسط امریکا مورد استفاده قرار گرفته است. این ترتیب پول نقد جزئی از معامله نیست، ولی کاراکاس سوختی را دریافت می‌کند که به آن نیاز دارد، چون پالایشگاه‌های داخلی ونزوئلا به دنبال سال‌ها کمبود سرمایه‌گذاری و توقف واردات رقیق‌کننده‌ها از امریکا در بحبوحه تحریم‌ها، فعالیت چندانی ندارند. نایارا انرژی تنها شرکت هندی نیست که نفت ونزوئلا را از رزنفت می‌خرد. شرکت ریلاینس هم پس از اینکه چند ماه پیش اعلام کرد تمام قرارداد‌های مستقیم خود را با شرکت نفت دولتی ونزوئلا برای خوشایند واشنگتن معلق می‌کند، نفت خام ونزوئلا را وارد کرده‌است. در حال حاضر ریلاینس اعلام کرده قصد دارد خرید مستقیم نفت خام ونزوئلا را از شرکت نفت این کشور آغاز کند و برای این کار از شیوه نفت به جای سوخت استفاده می‌کند.

ادامه صادرات غیر مستقیم نفت خام به شرکت‌های هندی به شرکت نفت دولتی ونزوئلا کمک کرده حجم ذخایر نفت خام خود را پایین بیاورد. این حجم از نفت خام باعث معلق شدن فعالیت تأسیسات نفتی ونزوئلا شده‌بود. حالا این تأسیسات دوباره فعال شده و نفت خام برای صادرات تولید می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار