کد خبر: 973498
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
گزارش «جوان آنلاین» از آخرین تغییرات قیمت خودرو در بازار
قیمت برخی از خودرو‌های داخلی ۳ تا ۱۰ میلیون تومان گران شده است. فربد زاوه، کارشناس خودرو به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «با توجه به اینکه قدرت خرید مردم به اندازه‌ای نیست که بتوانند برای خرید خودرو‌هایی که سیر صعودی قیمت را تجربه کرده‌اند، اقدام کنند، تقاضا افزایش پیدا نخواهد کرد.»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین – محیا حسینی: چند روزی است که بازار خودرو با افزایش قیمت مواجه شده است. در حالی که قیمت دلار در چند هفته اخیر ثبات داشته یا از کاهش برخوردار بوده است، اما نه تنها قیمت خودرو کاهش نیافته بلکه شیب صعودی به خود گرفته است. به گفته برخی از کارشناسان خودرو، موضوع کاهش عرضه با بهانه‌های مختلف از سوی خودروسازان به رویه‌ای برای افزایش قیمت این محصول تبدیل شده است و با توجه به اینکه بازار خودرو به ثبات نسبی رسیده، اما انحصار در این صنعت هر بار منجر به افزایش قیمت این کالا می‌شود.

قیمت خودرو در بازار چند؟

در بازار امروز خرید و فروش خودرو پژو ۴۰۵ با قیمت ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار با قیمت ۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای با قیمت ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک با قیمت ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۸۲ میلیون تومان و دنا با قیمت ۱۰۶ میلیون تومان به فروش رسید.

همچنین پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، استپ‌وی با قیمت ۱۸۱ میلیون تومان، سراتو با قیمت ۲۸۴ میلیون تومان و تیبا با قیمت ۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

گرانی خودرو، مقطعی است

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره علت افزایش قیمت خودرو‌ها در بازار به باشگاه خبرنگاران گفته: «طی هفته گذشته، به علت عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان، قیمت این محصول افزایش یافته و این در حالی است که بعضی از خودرو‌سازی‌ها از جمله سایپا و ایران خودرو نیز قیمت خودرو‌های خود را افزایش داده‌اند.» به گفته موتمنی، اقدام ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت برخی تولیداتشان باعث شد تا روند کاهشی قیمت خودرو در بازار متوقف شود و شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار باشیم.

نعمت‌الله کاشانی نسب، بازرس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقد است که افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو مقطعی خواهد بود. کاشانی نسب در این باره اظهار داشته: «بازار تقریبا راکد است و فصل مسافرت‌ها نیز پایان یافته است، در این شرایط بدون هیچ دلیلی شاهد افزایش قیمت برخی از خودرو‌های داخلی بودیم که به‌طور حتم مقطعی خواهد بود.»

تقاضایی برای خرید خودرو نیست

فربد زاوه، کارشناس خودرو درباره افزایش قیمت خودرو به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «نوسانات قیمت خودرو بسیار جزیی بوده است و روزانه با توجه به تغییر در عرضه و تقاضا تغییر خواهد کرد.»

این کارشناس خودرو درباره تقاضا برای خرید خودرو در بازار اظهار می‌دارد: «مردم توانایی خرید خودرو با قیمت‌هایی که مطرح می‌شود را ندارند بنابراین با توجه به اینکه قدرت خرید آن‌ها به اندازه‌ای نیست که بتوانند نسبت به خرید خودرو‌هایی که سیر صعودی قیمت را تجربه کرده‌اند، اقدام کنند، تقاضا افزایش پیدا نمی‌کند.»

زاوه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است قیمت خودرو باز هم گران شود، تصریح می‌کند: «تقاضایی در حال حاضر در بازار برای خرید خودرو وجود ندارد، اگر قرار باشد افزایش قیمت خودرو اتفاق بیفتد ناشی از کاهش عرضه خواهد بود؛ و در صورتی که وعده وزارت صمت درباره افزایش تولید خودرو محقق شود، قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.»

از سوی دیگر اما افزایش قیمت خودرو در بازار را می‌توان یک هیجان‌سازی از سوی بازاریان و البته برخی از دلالان نیز دانست تا با ایجاد جو روانی بتوانند کاسبی کنند و پول به جیب بزنند؛ بنابراین اگر در روز‌های آینده مردم نسبت به این موضوع واکنش نشان ندهند، قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار