کد خبر: 971851
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تعیین مهلت برای تردد خودرو‌های شخصی از مرز عراق، هزینه‌های کاپوتاژ خودرو و دریافت مابه‌التفاوت بنزین خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: برخی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در این مراسم و رفتن به عراق از خودرو‌های شخصی خود استفاده می‌کنند و برای این کار وسایل نقلیه‌شان را کاپوتاژ می‌کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودرو‌های شخصی با تغییر پلاک‌شان به پلاک بین‌المللی و دریافت دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه‌های خودش را دارد، می‌توانند از مرز‌هایی که این سرویس را کنترل می‌کنند، عبور کنند.

مهران قربانی در این باره اظهار کرد: آن دسته از زائرانی که خودر‌های خود را کاپوتاژ کرده‌اند و می‌خواهند برای سفر به کربلا از وسیله نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، چرا که امسال در ایام پیک، خودرو‌های شخصی نمی‌توانند از مرز عبور کنند.

وی افزود: بر اساس تصمیم اخیر اتخاذ شده خودرو‌های شخصی کاپوتاژ شده تنها تا ۱۶ مهر ماه می‌توانند به عراق وارد شوند و برای برگشت نیز از چهارم آبان ماه می‌توانند به کشور بازگردند چرا که تردد خودرو‌های شخصی از ۱۶ مهر ماه تا ۳ آبان ماه ممنوع است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره هزینه کاپوتاژ خودرو نیز اعلام کرد: گرچه هزینه‌های کاپوتاژ ارتباطی به سازمان راهداری ندارد، اما برای خودرو‌های سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه‌ها را به گمرک می‌پردازند.

قربانی با بیان اینکه قیمت بنزین در عراق لیتری ۵۰۰۰ تومان است، گفت: برای خودرو‌های کاپوتاژ شده که می‌خواهند وارد کشور عراق شوند، میزان سوختی که این خودرو‌ها دارند، محاسبه شده و مابه‌التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و کمی کمتر از این مابه‌التفاوت را از راننده دریافت می‌کنند که البته این وجه باید به حساب شرکت ملی نفت واریز شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار