کد خبر: 971833
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
نخست وزیر عراق در پی تظاهرات‌هایی که برخی از آن به خشونت کشیده شده است، در پایتخت این کشور مقررات منع آمد و شد اعلام کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق در واپسین ساعات چهارشنبه شب (دهم مهر) از اجرای مقررات منع آمد و شد در بغداد خبر داد.

تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد، عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تصمیم گرفت، رفت و آمد کلیه افراد و وسایل نقلیه به استثنای آمبولانس‌ها و موارد فوری پزشکی از ساعت پنج صبح روز پنجشنبه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، تظاهرات پراکنده در برخی از شهر‌های عراق از جمله شهر بغداد، پایتخت این کشور از روز سه‌شنبه در اعتراض به نبود اشتغال و مشکلات اقتصادی آغاز شد.

منابع خبری شمار کشته‌های درگیری بین نیرو‌های امنیتی و معترضان در بغداد و استان ذی قار را تا چهارشنبه شب ده نفر خوانده‌اند. خبرنگار رویترز نیز پنجشنبه اعلام کرده است که شمار کشته‌ها به یازده نفر رسیده است.

نخست‌وزیر عراق هم در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر حق تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض در چارچوب قانون اساسی این کشور خواستار حفظ نظم عمومی و اجتناب از آسیب زدن به اموال عمومی شد.

عبدالمهدی همچنین ضمن ابراز تأسف از کشته شدن چند نفر از تظاهرات‌کنندگان و نیرو‌های امنیتی و آسیب دیدن اموال عمومی تأکید کرده دستور تحقیق درباره این حوادث را داده است.

وزارت دفاع عراق چهارشنبه شب همزمان با گسترش دامنه اعتراضات ضد دولتی در این کشور، دستور داد تا سطح آماده‌باش برای حفاظت از حاکمیت و تاسیسات دولتی و مهم افزایش یابد.

در این بیانیه آمده که «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق دستور داد تا همه نهاد‌های نظامی در پی موج اعتراضات در مناطق مختلف این کشور، به حالت آماده باش کامل در بیایند.

در همین حال برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز بغداد در بامداد روز پنجشنبه خبر دادند.

شبکه سعودی الحدث، ادعا کرده که یک فروند راکت به نزدیکی سفارت ترکیه در این منطقه اصابت کرده است. گفته می‌شود راکت دیگری نیز به نزدیکی «پل الحارفیه» که در مجاورت منطقه سبز قرار دارد برخورد کرد.

در استان ذی قار در جنوب بغداد هم نیرو‌های امنیتی از شب گذشته از وضع مقررات منع آمد و شد خبر دادند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار