کد خبر: 970279
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
حسین عالم‌بخش، کارگردان نمایش «خاتون» در ارتباط با بخشی از گفت وگوی منتشرشده با ایشان در شماره ۵۷۵۱ روزنامه جوان به تاریخ ۳۰شهریور ۱۳۹۸توضیحاتی به دفتر روزنامه ارسال کرده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: این کارگردان تئاتر آورده: «دو روز پیش گفت وگویی با اینجانب (حسین عالم‌بخش) در صفحه فرهنگی روزنامه جوان به بهانه اجرای نمایش «خاتون» به چاپ رسید که نحوه انعکاس آن به تغییر مفهوم آن منجر شده است، لذا بدین وسیله بخشی از گفتگو را مجدد بیان می‌نمایم.

در آن گفتگو عرض شد که با واژه تئاتر مذهبی زیاد موافق نیستم مگر می‌شود تئاتر که پیدایش آن از آیین‌ها و باور‌های مذهبی نشئت گرفته حرفی غیر از تعالی روح و اندیشه انسان و حرکت به سوی خوبی‌ها را در خود داشته باشد. مانند نمایش هملت اثر شکسپیر که از اجتناب به سوءظن، امانتداری و... سخن می‌گوید پس این تئاتر هم مذهبی است. اصلاً مگر در جمهوری اسلامی ایران به نمایشی که از تعالی روح و اندیشه سخن نگوید مجوز داده می‌شود، حالا اگر در هر کجای دنیا به مسائل غیراخلاقی بپردازد، دیگر تئاتر نیست بلکه مفسده است.

درباره تئاتر تجاری و حضور سلبریتی‌ها هم توضیح دادم بالاخره اقتصاد نمایش هم نیاز به رونق دارد. باید نشست و با تهیه‌کنندگان و کارگردانان این گرایش در تئاتر نیز صحبت کرد و به حرف آن‌ها نیزگوش داد، هر چند این موضوع جایگاهی برای طرح بحث در این گفتگو ندارد. همچنین نمایش‌های میدانی بزرگ باید مورد بررسی قرار گیرد تا اثرگذاری آن از لحاظ اندیشه بالا برود و فقط معطوف جلوه‌های بصری نباشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار