کد خبر: 969800
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
فیلم‌های جدید روی پرده رفتند
آغاز فصل جدیدی از اکران با شروع نمایش سه فیلم از روز گذشته و آماده شدن اکران چند فیلم در آینده نزدیک، نوید تغییرات مثبت در سینما‌ها را می‌دهد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  بعد از یک تابستان نه چندان داغ، فیلم‌های جدید به اکران اضافه شدند تا در رگ سینما‌ها خون تازه‌ای جریان پیدا کند، در واقع تعدادی فیلم متوسط و یک اثر مهم استراتژیک ترکیب پاییزی سینما را شکل داده‌اند.

از روز گذشته چهار فیلم سینمایی وارد چرخه اکران شدند. در آخرین روز‌های تابستان از اکران‌های جدید سینما رونمایی شد و فیلم‌های «شاه کش»، «مردی بدون سایه»، «کلوپ همسران» و «کروکودیل» به سینما‌ها آمدند. همچنین از سوم مهرماه، فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲، رد خون» اکران می‌شود. با آمدن این فیلم‌ها باز هم بر تعداد فیلم‌های در حال اکران سینما افزوده شد. شورای صنفی نمایش از هم اکنون نیز قرارداد اکران چند فیلم را که احتمالاً از اواسط پاییز اکران خواهند شد معرفی کرده است. پاییز یکی از آخرین فرصت‌ها برای فیلم‌های سال ۹۸ است، با نزدیک شدن به زمستان، عملاً فضای برپایی جشنواره فیلم فجر، کل اکران‌های سینما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کمتر تهیه‌کننده‌ای را می‌توان پیدا کرد که تمایلی برای اکران فیلمش همزمان با جشنواره داشته باشد.

تکمیل «ماجرای نیمروز»
قسمت دوم فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» با عنوان اختصاصی «رد خون» از سوم مهرماه اکران می‌شود. ردخون را می‌توان مهم‌ترین فیلمی دانست که این روز‌ها به اکران اضافه می‌شود. «ماجرای نیمروز» یک اثر دفاع مقدسی است که در حوزه سینمای استراتژیک تعریف می‌شود. این روز‌ها در فضای مجازی با انتشار پوستر و تیزر تلفیقی این فیلم، مخاطبان سینما در جریان آمدن «رد خون» قرار گرفته‌اند؛ فیلمی که بار دیگر به حضور گروهک تروریستی منافقین در دوره جنگ تحمیلی و نقش آن در ایجاد ترور و کمک به دشمن را به نمایش گذاشته است. برای افرادی که قسمت اول «ماجرای نیمروز» را دیده‌اند، «رد خون» به نوعی تکمیل‌کننده و بازکننده گره‌های قبلی است. این فیلم برای اولین بار در سینمای ایران ماجرای عملیات مرصاد را به تصویر می‌کشد. یکی از حواشی‌ای که در چند ماه اخیر درباره «رد خون» وجود داشت، صحبت‌ها درباره ممیزی و سانسور «ماجرای نیمروز ۲» بود.

«شاه‌کش» با محدودیت سنی
فیلم سینمایی شاه‌کش ابتدا قرار بود در سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران شود، اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته این اتفاق نیفتاد و «شاه‌کش» پشت در‌های بسته فجر ماند. وحید امیرخانی کارگردان این فیلم معتقد است که علت راه نیافتن این فیلم به جشنواره صرفاً تهیه‌کننده آن است. «شاه‌کش» با تهیه‌کنندگی عباس نادران ساخته شده است. در این فیلم مهناز افشار و هادی حجازی‌فر حضور دارند. از زمانی که حواشی مهناز افشار در فضای مجازی باعث شد تا او مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، این بازیگر در خارج از کشور به سر می‌برد و فیلم‌هایی که از وی اکران شده‌اند، تحت تاثیر حضور نداشتن مهناز افشار در ایران بوده‌اند. این فیلم با محدودیت سنی ۱۲+ سال به سینما‌ها می‌آید.

«مردی بدون سایه»
علیرضا رئیسیان کارگردان منتقد سینمای ایران، بعد از چند سال دوری از سینما، فیلم مردی بدون سایه را به جشنواره سی و هفتم برد که بدون توفیق از جشنواره بیرون آمد. حضور زوج هنری لیلا حاتمی و علی مصفا از نکات جالب توجه این فیلم است. مردی بدون سایه در ایران و اسپانیا فیلمبرداری شده است. این فیلم به خشونت خانگی می‌پردازد و تم اصلی آن سوءظن است، برای همین «مردی بدون سایه» با محدودیت سنی ۱۲+ سال به اکران رسیده است.

«کلوپ همسران»
در حالی که فیلم‌های جدی و درام‌های اجتماعی، سهم خوبی از اکران پاییزی به خود اختصاص داده‌اند، باز هم اکران فیلم‌های کمدی به قوت خود ادامه دارد و فیلم «کلوپ همسران» جزو آثار کمدی است که اکران آن بعد از ایام عزاداری محرم آغاز شده است. کلوپ همسران به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده، فهرست بلندی از بازیگران مجموعه‌های تلویزیونی را در خود جای داده است. در خلاصه داستان این فیلم، آمده است: «کلوپ همسران داستان سه مرد متمول و اصطلاحاً «زن ذلیل» را روایت می‌کند که برای فرار از دست همسرانشان به همراه یک خواننده زیرزمینی پاپ به جزیره کیش متواری شده و نقشه ربوده شدن خود را می‌کشند، غافل از آنکه ماجرا‌هایی پر پیچ و خم درانتظارشان است...» کلوپ همسران پیش از این جزو گزینه‌های اکران نوروزی بود. این فیلم با محدودیت سنی ۱۵+ سال اکران می‌شود.

«کروکودیل»
برای علاقه‌مندان به سریال‌های تلویزیونی نام مسعود تکاور، یادآور مجموعه «رهایی» است که سریالی اکشن و پلیسی بود. این کارگردان در سال ۹۶، «کروکودیل» را ساخت، اما نزدیک دو سال منتظر شد تا فیلمش به اکران برسد. در خلاصه داستان منتشر شده از این فیلم آمده است: «فیلم سینمایی «کروکودیل» فضایی حادثه‌ای دارد و درباره چند جوان است که می‌خواهند از مسیری سریع، اما پر خطر، همه چیز را یک شبه به دست بیاورند اما...» نکته قابل ذکر درباره این فیلم حضور مجدد «رامین پرچمی» در سینماست. پرچمی به خاطر حضور در اغتشاشات سال ۸۸، بازداشت و مدت‌ها از سینما دور شده بود.

پاییز فصل فیلم‌های متوسط
از میان فیلم‌های نامدار سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، تقریباً همه فیلم‌های مهم به اکران رسیده‌اند و استقبال از آن‌ها باعث شده است که هنوز اکران شان ادامه داشته باشد. فیلم‌های کمدی تاثیرگذار نیز در نیمه اول سال به اکران رسیده‌اند. اکنون فرصت برای دیده شدن آثار متوسطی است که از اکران دور مانده بودند. بر اساس اعلام شورای صنفی نمایش، فیلم‌های «مسخره‌باز»، «معکوس»، «منطقه پرواز ممنوع»، «درخونگاه»، «چشم و گوش بسته»، «پیلوت»، «لابیرنت»، «سمفونی نهم» و «جاندار» در ماه‌های آینده اکران می‌شوند. به نظر می‌رسد پاییز زمان زورآزمایی فیلم‌های کم‌زور سینماست. روند نزولی مخاطب سینما در تابستان، به احتمال زیاد در پاییز نیز ادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار