کد خبر: 969476
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در واکنش به حذف نام شهید از برخی تابلو‌های معابر شهری از پیگیری این موضوع توسط بنیاد خبر داد.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد به طرح موضوع حذف نام شهدا از معابر شهری با وزارت کشور اشاره کرد و گفت: از وزارت کشور خواستیم تا موضوع در سطح کشور پیگیری شود و ابلاغیه‌ای از جانب وزارت کشور برای تمام استانداری‌ها ارسال شده تا موضوع رصد و کنترل شود. بر اساس این بخشنامه و به استناد آیین‌نامه نامگذاری شهرها، خیابانها، اماکن و موسسات عمومی اولویت نام‌گذاری معابر به نام شهدای گرانقدر است و پس از نام‌گذاری به نام شهدا حق تغییر اسامی این معابر جز در موارد خاص و در هیأت تطبیق شهرستان وجود ندارد، لذا اگر پس از این چنین رفتاری اتفاق بیافتد قابل پیگیری خواهد بود.
وی ادامه داد: ما نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران مصر به مستندسازی اتفاقات در این زمینه هستیم تا صدمه‌ای به ارزش‌های فرهنگی کشور وارد نشود. رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این زمینه حساسیت زیادی دارد و بر پیگیری این موضوع تأکید بسیاری کرده است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران حذف نام شهید از برخی معابر شهری را اقدامی ناشایست و ناشی از بدسلیقگی و غفلت دانست و گفت: نام شهید و قداست آن خط قرمز بنیاد شهید و امور ایثارگران است و عنوان شهید وقتی در کنار هر اسمی قرار بگیرد به آن اسم معنا می‌بخشد و نظام اسلامی وامدار این شهداست. درج و درخشش نام شهید بر تارک اماکن نه صرف معرفی مکان و جغرافیای شهری بلکه بیانگر عمق تاریخ و انگشت اشاره به سوابق درخشان ملت در ایثارگری و نیز ارجمندی پایداری ارزش‌های والای انقلاب و دفاع مقدس است.
وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با شهرداری تهران، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه مذاکراتی با شهرداری تهران داشته است و شهرداری نیز بیانیه‌ای صادر کرده است و به اصلاح نام تابلو‌های معابر به نام شهدای والامقام تاکید کرده است و ما در بنیاد نیز در حال رصد شرایط هستیم و شهرداری در حال پیگیری این کار است. در سایر شهرستان‌ها نیز این موضوع توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران رصد و پیگیری می‌شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اگرچه اقدام ناصحیح صورت گرفته را نمی‌توان جریان هدایت شده و هدفمند ارزیابی کرد، در عین حال نباید قصور، غفلت و بدسلیقگی اتفاق افتاده منتهی به یک جریان عادی شود و خوشبختانه حساسیت خوب رسانه‌ها و مردم شهیدپرور هشدار لازم را ایجاد کرده است.
وی در پایان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه ۲ پیشنهاد دارد که یکی از آن‌ها ایجاد سامانه جامع ثبت مشخصات اماکن و معابر متبرک به نام شهدا در سراسر کشور است و دیگری استانداردسازی نام گذاری به لحاظ شکلی است که می‌تواند زمینه تعدد و تکرار استفاده از نام‌ها را کاهش دهد و در عین حال امکان استفاده از نام شهیدان را در فرایند نام گذاری فراهم کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار