کد خبر: 969140
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
صبا کمالی بازیگر برخی سریال‌های تلویزیونی که سال‌هاست خبری از وی نیست به بهانه پرداختن به خودسوزی یک دختر طرفدار فوتبال، با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش ضمن توهین به ساحت مقدس امام حسین (ع)، این شخص را که اقدام به فعل حرام (خودکشی) کرده مظلوم‌تر از اباعبدالله‌الحسین (ع) خوانده بود که البته حکم جلب وی به دلیل اهانت به ساحت مقدس امام حسین (ع) صادر شده است.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: این بازیگر چند سریال تلویزیونی در مداهنه‌ای آشکار به بهانه مظلومیت «دختر آبی» که نشئت گرفته از انحرافات فکری و رفتاری او است و شاید از سر بد شدن اوضاع اقتصادی و هزینه‌های سنگین زندگی به سبک شبه‌روشنفکران یا مطرح کردن خودش انجام گرفته سعی کرده این توهین آشکار را بخشی از یک نمایشنامه اعلام کند!

اما این اظهارات موهن و متوالی صبا کمالی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد که از آن جمله می‌توان به توئیت جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف اشاره کرد که درباره اقدام این هنرپیشه نوشت: «مطابق ماده ۲۶۳قانون مجازات اسلامی، هرگاه متهم به سب، ادعا نماید که اظهارات وی از روی اکراه، غفلت، سهواً در حالت مستی یا غضب یا سبق‌اللسان یا بدون توجه به معانی کلمات یا نقل قول از دیگری بوده است، ساب النبی محسوب نمی‌شود. با بررسی همه پست‌های اینستاگرامی صبا کمالی هیچ یک از موارد فوق محتمل نیست.»

ظاهراً این بازیگر در توئیت‌ها و نوشته‌های قبلی نیز توهین‌هایی به ساحت برخی از معصومین (ع) کرده که تداوم آن نشان می‌دهد نسبت به این اهانت‌ها اصرار داشته است.

توهین گستاخانه یک بازیگر دست‌چندم تلویزیون به سرور و سالار آزادگان جهان مسئله‌ای نیست که بر اساس اتفاق شکل گرفته باشد.

چه اینکه پیش از صبا کمالی سلبریتی‌هایی مانند مهناز افشار و... هم بوده‌اند که بدون کمترین احاطه محتوایی و منطقی بر موضوعات مختلف سعی کرده‌اند برای کسب فالوور و لایک بیشتر و البته تحت تأثیر بیماری نارسیستی، وقاحت را به جایی رسانند که خون افراد بی‌گناهی روی زمین بریزد.

طبیعی است وقتی این طیف از خود متشکر و البته نوکیسه (در کسب شهرت یا ثروت) برخورد متناسبی با جرم‌هایشان نمی‌بینند وقتی مورد حمایت قرار می‌گیرند، نتیجه‌ای جز کشتن افراد بی‌گناه یا ترور باور‌های میلیون‌ها مسلمان ایرانی معتقد به فلسفه قیام و مظلومیت امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم‌السلام در پی نخواهد داشت.

در همین رابطه محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در ویژه‌برنامه شبکه ۳ با عنوان «پرونده ویژه» درباره بررسی اتفاقی که برای سحر خدایاری رخ داد و حاشیه‌های آن روی آنتن رفت، با اشاره به نقش سلبریتی‌ها در برجسته کردن چنین اخباری می‌گوید: «سلبریتی‌ها فقط دنبال دیده شدن هستند. دماسنج این‌ها کار می‌کند ببینند کجا بهتر دیده می‌شوند. اساساً هیچ کاری ندارند که الان مصلحت چیست.»

او در ادامه نمونه‌هایی از اظهارنظر‌های سلبریتی‌ها در فضای مجازی را مطرح کرده و می‌افزاید: «ایرادی ندارد که این‌ها دنبال دیده شدن باشند ولی این نیاز دارد که ما یک قوانین بازدارنده داشته باشیم که اگر اظهارنظر اشتباهی کردند از آن‌ها سؤال شود. من نگران این سلبریتی‌ها هستم. همه جای دنیا هم اگر سلبریتی حرف می‌زند باید برود جواب بدهد. چرا خانم بازیگر نباید جواب بدهد که من یک ادعای کذب کردم این عوارض را داشت؟ اگر این کار را انجام بدهند این موضوع تا حد زیادی حل می‌شود.»

هر چند بلاهت و اسارت صبا کمالی در باور‌های منحرفش از لابه‌لای جملات و کلمات پستش کاملاً آشکار است، اما باید یک بار و بدون کمترین مماشات، اغماض یا گرفتن تعهد کتبی تکلیف این جماعت را که آفت‌های متنوعی به تفکرات و زندگی‌شان شده با واژه‌ای تحت عنوان رعایت «مُرّ قانون» معلوم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار