کد خبر: 968501
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
گزارش «جوان» از برنامه عاشورایی رادیو
بخش مهمی از روح فتوت و جوانمردی در فرهنگ ایرانی- اسلامی برگرفته از قیام عاشوراست. جوانمردی و ایثاری که ورزشکاران ایرانی با آن خو گرفته‌اند، حاصل حضور در مکتب حسینی (ع) است.
زهره زمانی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان رادیو ورزش با برنامه «با کاروان تا آسمان» همراه با ورزشکارانی می‌شود که در هیئت‌های مذهبی حضور پیدا می‌کنند.

«جوان» با امیرهوشنگ للّهی تهیه‌کننده و سبحان اکرامی گوینده و علی‌رضا مقصودی مدیر گروه جامعه گفتگو کرده و از سیدغلامرضا میرحسینی، مدیر رادیو ورزش در خصوص رویکرد معرفت فزایی این رادیو سؤال پرسیده است.

همراهی مردم با کاروان عاشورا
سیدغلامرضا میرحسینی، مدیر رادیو ورزش در گفتگو با «جوان» می‌گوید: نزدیک ۱۴۰۰ سال پیش جمعی کوچک با عشقی بزرگ با کاروانی همراه شدند که همراه قافله‌سالار تا آسمان اعلا در سرزمینی به نام کرب و بلا عروج کردند و تبدیل به ستارگان منوری شدند که با گذشت سال‌ها و قرن‌ها هنوز هم راه برای راهداران روشن می‌کنند تا در دنیای گم‌گشتگی انسان معاصر، آن‌ها را به مقصود راستین برسانند.

برنامه «با کاروان تا آسمان» شبکه رادیویی ورزش پی آن جمعی است که عشق حسین (ع) بر سینه داشتند و سر بر کف مترصد شنیدن قافله و هیئت بلندپایه هستند که در مسیر حسین (ع) در حرکتند و این‌بار برنامه‌سازان شبکه رادیویی ورزش، هیئت و حسینیه‌ای رادیویی با گردهمایی اهالی دور و نزدیک ورزش برپا کرده‌اند که سخن از عشق بگویند.

حال و هوای عاشورایی در رادیو ورزش
علی‌رضا مقصودی، مدیر گروه ورزش و جامعه در گفتگو با «جوان» با اشاره به اینکه توجه به حوزه ورزش و ایجاد علاقه در بین مردم در جهت توسعه ورزش همگانی از وظایف مهم رادیو ورزش در تولید برنامه‌های محتوایی است، می‌گوید: در این ایام به فراخور برنامه‌ها، سعی کردیم که در حوزه پاسداشت بخش‌هایی را اضافه کنیم و به صورت ویژه‌برنامه «با کاروان تا آسمان» را تا سوم آن حضرت تدارک دیده‌ایم. گپ‌و‌گفت با ورزشکاران مختلف در حوزه‌های متفاوت در ایام محرم انجام شده که در آن به خصایل ورزشی این عزیزان و برکاتی که از توسل به امام حسین (ع) داشته‌اند، پرداخته می‌شود.

مدیر گروه ورزش و جامعه تصریح می‌کند: همانطور که اسم برنامه با کاروان امام حسین (ع) است، نشان می‌دهد با این کاروان می‌خواهیم همراه کاروان کربلا شویم تا در اربعین آن حضرت در منزلگاه متوقف شویم. با توجه به نوع مهمان و نوع پرداختی که داریم هر شب برنامه را متفاوت از شب گذشته روانه آنتن و از یکنواختی جلوگیری کنیم.

پاسداشت یاد اباعبدالله (ع)
امیرهوشنگ للّهی یکی از تهیه‌کننده‌های برنامه «با کاروان تا آسمان» می‌گوید: شبکه ورزش با ساخت چنین برنامه‌هایی می‌خواهد که دین خود را به اهل بیت (ع) ادا کند و در پاسداشت یاد آقا اباعبدالله (ع) سهیم باشد. با توجه به زمان برنامه خیلی از همکاران حتی نمی‌رسند که به هیئت، تکیه‌ها و مراسم عزاداری برسند، چون در حال ضبط برنامه هستند.

وی ادامه می‌دهد: «با کاروان تا آسمان» برنامه‌ای صرفاً ورزشی نیست، بلکه تبلیغ و اشاعه فرهنگ عاشوراست. همچنین از ورزشکارانی یاد می‌کند که در هیئت‌های مذهبی حضور دارند. ضمن اینکه گزارشگرانی از شاه‌چراغ شیراز، صحن آستان قدس رضوی در مشهد مقدس و صحن حضرت معصومه (س) در قم گزارش‌هایی در این‌باره تهیه می‌کنند.

ترویج روحیه ایثار و جوانمردی
سبحان اکرامی، گوینده برنامه «با کاروان تا آسمان» یکی از ویژگی‌های این برنامه را کارشناس مذهبی آن می‌داند که ایشان در گذشته با برنامه همکاری داشته و لحن و بیانشان کاملاً رادیویی است و می‌تواند در جذب مخاطب در بازه زمانی کوتاه و درک بیشتر آن‌ها از اتفاقات محرم سهم بسزایی داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: سعی می‌کنیم پیرنگی پیدا کنیم که آن پیرنگ، ارتباط با ورزش، روحیه پهلوانی، ایثار و جوانمردی هم داشته باشد. اکرامی با اشاره به نوع اجرا می‌گوید: با توجه به مطالبی که در اختیار گوینده قرار می‌گیرد، همچنین سبک و سیاق نوحه‌ها و موسیقی‌هایی که پخش می‌شود، گوینده باید همراه و همگام با آنچه در برنامه چیده می‌شود، باشد؛ بنابراین سعی می‌کنم، خودم را با آن حس و حالی که تهیه‌کننده برای برنامه تدارک دیده است، هماهنگ کنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار