کد خبر: 968356
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
طبق تازه‌ترین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در لیست ۱۰ برنامه پربیننده سیما، حتی یک سریال تلویزیونی هم به چشم نمی‌خورد و این سؤال مطرح می‌شود که مردم نیاز نمایشی خود را از چه طریقی برطرف می‌کنند.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: روز گذشته آمار جدیدی از نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر شد که طبق آن پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون و همچنین پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها در ماه مرداد معرفی شدند.

در این نظرسنجی تولیدات شبکه‌های یک، ۲، ۳، ۴، ۵، قرآن، سلامت، مستند، ورزش، آموزش، افق و نسیم مورد بررسی قرار گرفتند و پربیننده‌ترین برنامه‌های هر شبکه به تفکیک اعلام شدند.

بر اساس این نظرسنجی «عصر جدید» از شبکه ۳، منتخب «دورهمی» و «کودک‌شو» از شبکه نسیم، مستند «حیات‌وحش» از شبکه مستند، «سمت خدا» از شبکه ۳، «به خانه برمی‌گردیم» از شبکه ۵، «وقتشه» از شبکه نسیم، «دستپخت» از شبکه یک، «ویتامین خ» و «خانه ما» از شبکه نسیم ۱۰ برنامه پرمخاطب سیما در مردادماه ۹۸ بودند. همچنین نکته جالب این نظرسنجی این است که طبق گزارش صداوسیما، این آمار شامل همه برنامه‌های سیما در قالب‌های فیلم و سریال، مسابقه، سخنرانی، گفتگو، برنامه‌های ورزشی و اخبار بوده است و بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که همه ۱۰ برنامه پربیننده تلویزیون در مردادماه امسال از برنامه‌های غیرنمایشی بوده‌اند و حتی نام یک سریال هم در میان تولیدات پربیننده سیما وجود ندارد.

در این نظرسنجی همانطور که قابل پیش‌بینی بود، «عصر جدید» با حدود ۶۳ درصد بیشترین آمار مخاطب را در مردادماه میان برنامه‌های تلویزیونی به خود اختصاص داده است. آماری که خیلی هم به مرداد منحصر نمی‌شود و می‌توان گفت که در چند ماه اخیر، این برنامه تلویزیونی در جذب مخاطب پیشتاز تمام برند‌ها و سریال‌ها بوده است. «عصر جدید» به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص سیما در یک بازه تقریباً ۹ ماهه، از سال گذشته تاکنون توانسته است به پربیننده‌ترین اثر تلویزیون تبدیل و یک استثنا محسوب شود و آمار جدید تلویزیون از این حیث اتفاق چندان جدیدی نبود. طی این چند ماه هم به اذعان رسانه‌ها و مرکز تحقیقات و حتی بینندگان تلویزیون، این برنامه توانست موفقیت بالایی در جذب مخاطب به دست آورد.

«عصر جدید» در این ماه‌ها، بار‌ها و بار‌ها از قبل نوروز، نوروز و بعد از آن به عنوان یکی از برنامه‌های پربیننده تلویزیون معرفی شده است و تلویزیون در این ماه‌ها نتوانسته برنامه دیگری در کنار این برنامه برای مخاطب ارائه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار