کد خبر: 968220
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
مهرانه مهین‌ترابی:
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در حالی به این نکته اشاره می‌کند که بخش عمده‌ای از مفاهیم سینمای امروز چیزی جز تکرار و بازتکرار تلخی و بدبختی‌های زندگی ندارد که مسئولان سینمایی وزارت ارشاد همواره از ترویج سینمای امید تنها سخن به میان می‌آورند.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مهین ترابی ضمن ابراز نارضایتی از برخی مضامین و روند تولید برخی فیلم‌های ایرانی به ایرنا عنوان کرد: زیاد به سینما نمی‌روم، ولی یک‌سری از فیلم‌ها را دیده‌ام و تا جایی هم که دیده‌ام (و نه در باب همه فیلم ها) باید بگویم هر بار بیش از پیش ناامید شده‌ام، مخصوصاً مضامینی که در نظر می‌گیرند به نظرم بسیار غم‌انگیز و صرفاً جنبه‌های منفی زندگی آدم‌هاست که سوژه کار‌ها می‌شوند. بر این اساس سوژه‌ها برایم بسیار مأیوس‌کننده هستند. از سوی دیگر کمدی‌ها دارای سطحی بسیار پایین و مضامین آن‌ها بسیار سبک، بی‌مفهوم و بی‌مزه هستند.

وی افزود: فیلم‌های جدی که به دنبال مطرح کردن مسائل مردم هستند، در بسیاری از موارد آزار دهنده‌اند و انگار مردم را از زندگی سیر می‌کنند. در صورتی که زندگی مجموعه‌ای از همه چیز است. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید زندگی یک تراژدی واقعی است. نفس زندگی همواره شادی و غم را همراه هم دارد، اما در فیلم‌های ما به ناگاه چنان در تاریکی می‌تازند که آدم بعد از دیدن فیلم احساس ناامیدی زیادی دارد. این را دوست ندارم و متأسفانه اکثر فیلم‌هایی که دیده‌ام به همین ترتیب بوده‌اند و الان که فکر می‌کنم که کدام فیلم بوده بعد از دیدن آن احساس خوب و امیدواری به زندگی داشته باشم، فیلمی نبوده است.

وی می‌افزاید: شاید این فضای یأس در فیلم‌های درام از طرفی و بی‌محتوایی در فیلم‌های طنز از سوی دیگر از نظر دست‌اندرکاران مشکل نیست، اما از دید من این مشکل است چراکه مانند در نظرگرفتن صرفاً یک روی زندگی و سیاهی و تاریکی آن است و این معنای زندگی نیست. زندگی آمیخته‌ای از شادی، موفقیت، رنج، غم، زحمت و همه این‌ها را با هم دارد و اگر ما بخواهیم بخشی از زندگی را روی پرده سینما ببینیم، حتماً باید مجموعه‌ای از این‌ها و برشی در هم از آن باشد؛ یعنی در عین حال موضوع را از نقطه نظر و زاویه دید خودشان مطرح می‌کنند، باید این نگاه را داشته باشند که زندگی نمی‌تواند مطلق، تاریک و سیاه باشد. فکر می‌کنم شرایط در دهه قبل بهتر بود و سایه روشن‌هایی که در متن فیلم‌ها مطرح می‌شد، نسبت به امروز خیلی به جنس زندگی نزدیک‌تر بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار