کد خبر: 967554
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
اثر برگزیده جشنواره اندرزگو فیلم سینمایی می‌شود
سازمان هنری رسانه‌ای اوج در تلاش است امسال حداقل با شش فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به دنبال چند حضور موفق سازمان اوج در جشنواره فیلم فجر، امسال اوج قصد دارد با توان بیشتری در جشنواره حاضر شود، از همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا در ساخت فیلمی با عنوان «خروج» تا اعلام ساخت فیلم بر اساس اثر برگزیده جایزه اندرزگو از جمله اخبار سینمایی این نهاد فرهنگی است.

محمدذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، در گفتگو با «جوان» با اشاره به کلید خوردن تولید چهار فیلم سینمایی در اوج، گفت: در تلاش هستیم بین دو تا سه اثر دیگر را به مرحله تولید برسانیم و احتمالاً امسال حداقل شش فیلم سینمایی را به جشنواره فجر می‌رسانیم.

ذوقی با اشاره به اعلام سازمان اوج در ساخت فیلم بر اساس اثر برگزیده جایزه «شهید اندرزگو» گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف سینمای ایران و شاید مهم‌ترین آن ضعف در فیلمنامه است. سینمای ایران از نداشتن فیلمنامه خوب رنج می‌برد و راه علاج آن نیز توجه به ادبیات و تولید آثار اقتباسی است.

وی ادامه داد: سازمان اوج با تولید فیلم «۲۳ نفر» که مورد توجه قرار گرفت و در سطح خودش مطرح شد، نشان داد به موضوع ادبیات اقتباسی توجه دارد.

ذوقی با تأکید بر اینکه روند ساخت آثار اقتباسی در اوج ادامه خواهد داشت، گفت: به همین منظور تصمیم گرفته شده از میان پنج اثر برگزیده جشنواره ادبی شهید اندرزگو، یک اثر برای تولید فیلم سینمایی انتخاب شود.

مدیر روابط عمومی سازمان اوج درباره شاخصه‌های مدنظر برای انتخاب ساخت فیلم گفت: برای بررسی آثار برگزیده جشنواره اندرزگو چند شاخصه را مدنظر قرار دادیم، ابتدا اینکه محتوای کدام کتاب بیشتر از سایرین قابلیت تبدیل به فیلمنامه را دارد زیرا بسیاری از کتاب‌ها و حتی رمان‌ها هستند که نمی‌شود آن‌ها را به فیلمنامه تبدیل کرد. شاخصه دیگر این است که کدام کتاب بیشتر از سایرین دارای کشش، تعلیق و گره است. اینکه رویکرد و پیام آن کتاب و فیلم چه خواهد بود نیز برای ما جدی است و شاخصه‌ای است که در انتخاب اثر نهایی به آن توجه می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون تیم پردازش در حال بررسی آثار برگزیده جشنواره اندرزگو هستند و از آنجایی که پس از انتخاب اثر مرحله نگارش فیلمنامه و پس از آن پیش‌تولید و فیلمبرداری را خواهیم داشت، قطعا این فیلم به جشنواره فجر امسال نخواهد رسید. ذوقی با بیان اینکه سیاست اوج در تولید فیلم‌های سینما حمایت از فیلم اولی‌هاست، ادامه داد: تا به اینجا که چهار فیلم در اوج به تولید رسیده‌اند و نشان داده‌ایم که حمایت از جوانان فیلم اولی در کنار کارگردانان قدیمی است، همان طور که امسال هم امیرعباس ربیعی به عنوان فیلمساز فیلم اولی در کنار ابراهیم حاتمی‌کیای کهنه‌کار و با تجربه در حال کار با اوج هستند.

کدام کتاب‌ها شانس فیلم شدن دارند؟!
جایزه ادبی شهید اندرزگو که قرار است یکی از آثار برگزیده آن از سوی اوج به فیلم سینمایی تبدیل شود، امسال اولین دوره برگزاری خود را پشت سر گذاشت. میثم نیلی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ادبی شهید اندرزگو هدف از برگزاری این جشنواره ادبی را ترویج تفکر انقلاب اسلامی در مخاطبان کم‌اطلاع‌تر و نسل‌های بعدی انقلاب دانست تا واقعیات زمان پهلوی و زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلاب را پررنگ‌تر جا بیندازند.

روابط عمومی اوج اعلام کرده است که از میان کتاب‌های «باغ خرمالو» نوشته هادی حکیمیان از انتشارات شهرستان ادب «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشکری از انتشارات به‌نشر، «عاشقی به سبک ون‌گوگ» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان از انتشارات شهرستان ادب، «دو روایت از یک عکس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از انتشارات سوره مهر، «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار» نوشته موسی حقانی از مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، یک کتاب منتخب شده و بر اساس آن فیلمنامه‌ای نوشته می‌شود. محمد ذوقی درباره اینکه کدام کتاب بیش از دیگران شانس انتخاب از سوی اوج دارد به «جوان» گفت: به احتمال زیاد آثار داستانی برگزیده جایزه اندرزگو بیش از آثار پژوهشی از شانس انتخاب شدن برخوردار خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار