کد خبر: 966083
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
قطار‌های مسافرتی مشهد بالاترین کیفیت و بیشترین تنوع را در میان خطوط ریلی کشورمان دارند. بنابر این حتما می‌توانید بلیط قطار متناسب با بودجه و سلیقه خودتان پیدا کنید.
سفر به شهر دیدنی مشهد و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) در تمام طول سال دلچسب است و حال و هوای آدم را دگرگون می‌کند. بسیاری به خاطر کوتاه شدن زمان، سفر هوایی را ترجیح می‌دهند، اما اگر کمی وقت بیشتری بگذارید می‌توانید از مزایای سفر با قطار بهره‌مند شوید.

قطار‌های مسافرتی مشهد بالاترین کیفیت و بیشترین تنوع را در میان خطوط ریلی کشورمان دارند. بنابر این حتما می‌توانید بلیط قطار متناسب با بودجه و سلیقه خودتان پیدا کنید.

راه نیز بخشی از سفر است و اگر دسته جمعی سفر می‌کنید مصاحبت با عزیزان در طول مسیر بیاد ماندنی خواهد شد. کوپه‌های قطار بهترین گزینه برای چنین سفری هستند. کوپه‌ها معمولا چهار تخته‌اند و البته رزرو بلیط قطار با کوپه‌های ۶ تخته نیز انتخاب مناسبی برای جمعیت‌های بیشتر است. کوپه‌های ۶ تخته دارای صندلی‌های تخت‌خواب‌شو اغلب در قطار‌های معمولی‌تر قرار داده می‌شوند، اما اگر هدف شما دور هم بودن است، انتخاب آن‌ها خوب و قابل قبول خواهد بود.

قطار‌ها ایمن‌ترین راه برای سفر هستند و در صورتی که شما در دسته افراد دارای ترس پرواز قرار می‌گیرید دیگر چنین نگرانی‌هایی را نخواهید داشت. بلیط هواپیما مشهد همواره در دسترس شما هست، اما سفر به این شهر خاطره‌انگیز با قطار لطف دیگری دارد.

از طرف دیگر محدودیت حمل بار قطار با هواپیما قابل مقایسه نیست و تقریبا می‌توانید بدون هیچ نگرانی برای خودتان و اطرافیانتان سوغاتی بخرید.

اگر می‌خواهید تنها سفر بروید امکان رزرو بلیط قطار در کوپه ویژه خانم‌ها یا آقایان برایتان وجود دارد. افرادی که همراه کودک سفر می‌کنند باید بدانند که پسر‌های بالای ۶ سال اجازه ورود به کوپه خانم‌ها را ندارند.

کوپه دربست نیز از دیگر مزایای سفر به مشهد با قطار است. در این صورت قیمت بلیط قطار کم‌تر از خرید تعداد تمامی صندلی‌های کوپه برایتان تمام خواهد شد.

قطار‌های سریع السیر نیز در مسیر شهر مقدس مشهد فعال هستند و اگر محدودیت زمانی دارید می‌توانید بلیط قطار تندرو را خریداری کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر این قطار‌ها اتوبوسی هستند و دیگر خبری از کوپه اختصاصی نیست.

هنگام سفر با هواپیما یا اتوبوس معمولا باید تمام طول راه در جای خود بنشینید، اما هنگام خرید بلیط قطار و سفر ریلی می‌توانید راحت قدم بزنید یا برای خوردن غذا به رستوران بروید.

به یاد داشته باشید که مسافران شرکت رجا از مبدا تهران و مشهد می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و بدون چاپ بلیط قطار به سفر بروند، اما مسافران دیگر شرکت‌ها و البته مبدأ‌های غیر از تهران شرکت رجا باید بلیط قطار را که از شرکت‌های معتبر مانند الی گشت تهیه کرده‌اند چاپ کنند و به همراه شماره سریال، سالن و کوپه و کارت شناسایی معتبر به ایستگاه راه آهن بروند. در صورت بروز هرگونه مشکل و نیاز پرداخت خسارت به مسافران، این مبلغ تنها به افرادی که بلیط خود را چاپ کرده‌اند پرداخت می‌شود. مزیت فوق‌العاده الی گشت نسبت به دیگر سیستم‌های رزرواسیون بلیط، رزرو هتل مشهد همزمان با خرید بلیط است.

از جمله قطار‌های لوکس که در مسیر تهران مشهد فعال هستند می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• قطار ۵ ستاره فدک
قطاری ۴ تخته که خود دارای ۳ کلاس مختلف است. خدمات پذیرایی، انواع غذا و نوشیدنی نیز روی بلیط در نظر گرفته شده و بدون پرداخت هزینه بیشتر از شما پذیرایی می‌شود.
• قطار ۵ ستاره زندگی
قطاری با صندلی‌های لوکس و کوپه‌های ۴ تخته که امکان تماشای فیلم از آرشیو سینمایی و موسیقی‌شان برای مسافران فراهم شده و البته دارای رستورانی مجلل و کتابخانه هم است.
• قطار غزال بنیاد VIP
از جمله امکانات رایگان قطار چای، آب معدنی و بسته‌های پذیرایی هستند. در صورت تمایل می‌توانید در هنگام رزرو بلیط قطار غذای خود را هم سفارش دهید.
• قطار نورالرضا
کوپه‌های ۴ تخته با امکانات ویژه که در صورت تهیه بلیط قطار به شما آب، چای و بسته پذیرایی داده خواهد شد اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید هنگام خرید بلیط قطار غذای خود را نیز خریداری کنید.

اگر تصمیم به سفر ریلی و خرید بلیط قطار گرفته‌اید آسان‌ترین راه خرید آنلاین با استفاده از وبسایت و اپلیکیشن شرکت معتبر الی گشت است. امکان انتخاب تعداد نفرات، تاریخ، مقایسه قیمت‌ها و تمامی امکانات گفته شده در سایت وجود دارد. در صورتی که هرگونه مشکلی برایتان ایجاد شود پشتیبانی شبانه‌روزی الی گشت پاسخ‌گوی شما خواهد بود.

منبع: ویرلن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار