کد خبر: 965393
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
یک منتقد در نقد سریال «چرنوبیل» به این نکته اشاره کرد که در حادثه چرنوبیل ۱۳۰نفر کشته شدند، اما در قضیه هیروشیما و ناکازاکی ۲۴۰هزار نفر مردند و نسل اندر نسل مردمش عقب‌مانده به دنیا می‌آیند، چرا فیلمی در مورد فاجعه هیروشیما ساخته نمی‌شود؟!
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش فارس، فیلم چرنوبیل با حضور بهروز افخمی، سعید مستغاثی و امیر قادری در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» نقد شد. سعید مستغاثی در بخشی از میزگرد برنامه نقد سینما درباره مینی‌سریال «چرنوبیل» گفت: یکی از نکات عجیب در مورد این سریال، رکوردی است که در زمان رسیدن به دست تماشاگر ایرانی داشته است، یعنی این فیلم اوایل ماه مه در تلویزیون‌های امریکا و سپس انگلیس نمایش داده شد، ظرف یک هفته هم با کیفیت بسیار عالی با تبلیغات بسیار وسیع در شبکه‌های ایرانی نمایش داده شد. احتمالاً یکی از دلایلش، چالشی است که ما با غرب بر سر مسئله هسته‌ای داریم و همین سبب پررنگ شدن ماجرا شد.
وی ادامه داد: ماجرا یک هسته مرکزی دارد و آن بد بودن و خطرناک بودن انرژی هسته‌ای است که باعث آشفتگی و از بین رفتن همه چیز می‌شود. پیام سریال این است و مخاطب آن، مملکت و مردم ما هستند.
مستغاثی یادآور شد: هفت سال پیش از ماجرای چرنوبیل، شبیه آن در منطقه‌ای موسوم به «تری مایل آیلند» اتفاق افتاد، اما هیچ احدی از آن خبردار نشد. حدود ۱۱-۱۰ سال پس از این فاجعه، فاجعه فوکوشیما که تقریباً مشابه حادثه چرنوبیل بود، اتفاق افتاد، اما چون سیستم ژاپن ایدئولوژیک نبود در مورد آن کار رسانه‌ای صورت نگرفت و فیلمی ساخته نشد. در ماجرای چرنوبیل ۱۳۰یا ۱۴۰نفر کشته شدند، اما در قضیه هیروشیما و ناکازاکی حدود ۲۴۰هزار نفر کشته شدند، چرا فیلمی در مورد فاجعه هیروشیما ساخته نمی‌شود؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار