کد خبر: 965282
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
استقبال از اجرایی شدن حذف مهر از گذرنامه اتباع خارجی
با اجرایی شدن طرح حذف مهر ورود از گذرنامه اتباع خارجی، این راهکار که می‌تواند باعث تسهیل ورود گردشگران خارجی به ایران شود با استقبال روبه‌رو شد.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تاثیر حذف مهر از گذرنامه اتباع خارجی، گفت: در شرایط فعلی که کشور با تحریم‌های ظالمانه ترامپ و امریکا مواجه است از هر اقدامی که بتواند این تحریم‎ها را سست کند و موجب گسترش ارتباطات ایران با سایر کشور‌ها شود، باید دفاع کرد.
مازنی با بیان اینکه گسترش ارتباطات با دنیا موجب آشنایی طرف‌های خارجی با فرهنگ و رسوم و دیدن امنیت موجود در کشورمان می‌شود، افزود: در همین رفت و آمد‌ها ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سایر حوزه‌‎ها به معرض دید مسافران می‎رسد که می‌تواند زمینه شروع ارتباطات بعدی باشد. وی وجود مهر در گذرنامه اتباع خارجی را مسئله ضروری ندانست و گفت: از سوی دیگر یک نگاه بیگانه‌ستیز در کشور وجود دارد که در این زمینه باید کار فرهنگی صورت داد که ما به جز اسرائیل که یک رژیم نامشروع است با سایر کشور‌ها می‌توانیم رابطه برقرار کنیم. مازنی در عین حال اضافه کرد: این اقدامات راهکار‌های مقطعی برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید درحالی که ما باید راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها در بلند‌مدت پیش‌بینی کنیم. هفته گذشته سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از عملیاتی شدن موضوع درج نشدن مهر ورود و خروج در گذرنامه اتباع خارجی توسط کار‌ویژه مرز شورای امنیت کشور خبر داد. سامانی افزود: با بررسی و پیگیری‌هاى صورت گرفته و هماهنگی با پلیس مهاجرت و گذرنامه و سایر دستگاه‌های ذی‌صلاح، این امر در تمامى مرز‌های مجاز زمینی، دریایی و هوایی کشور اجرایی شده است.
یکی از موانع بزرگ تحریمی در رابطه با ورود گردشگران خارجی، اعمال محدودیت‌ها برای توریست‌هایی بود که در پاسپورتشان مهر ورود به ایران خورده بود. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: گردشگرانی که در مهر پاسپورتشان مهر ورود به ایران خورده باشد برای ورود به امریکا نیازمند دریافت ویزا هستند. ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی می‌گوید: «ما گزارش‌های مستندی از چند کشور داریم که کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های امریکا با توراپراتور‌های آن کشور‌ها تماس گرفته‌اند که اگر به ایران توریست بفرستند برای ورود به خاک ایالات متحده و صدور ویزای آن حتماً با مشکل مواجه خواهند شد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
گردشگری باکدام زیرساخت ؟کدام مدیرتوانا ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار