کد خبر: 965115
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
معاون سیما در جمع خبرنگاران:
معاون سیما، خروج مزدک میرزایی مجری ورزشی از کشور را ناشی از فهم سیاسی پایین وی دانست و تأکید کرد: میرزایی با این کار دچار اشتباه استراتژیکی شده است.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مرتضی میرباقری در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سؤالی درباره مهاجرت مزدک میرزایی از کشور گفت: کاری که مزدک میرزایی انجام داده نه اتفاقی حرفه‌ای است و نه اتفاقی عام. وی ادامه داد: ما متاسف هستیم که مزدک میرزایی رفته است ولی رفتن او به دلیل نبودن کار در حوزه ورزش نمی‌تواند باشد.
میرباقری افزود: این یک اشتباه استراتژیک بود که میرزایی مرتکب شد. هر جور که نگاه کنیم به صلاح نبود او چنین تصمیمی بگیرد و بخواهد به شبکه‌ای برود که عنادش با مردم ایران روشن است و تفکر وهابیت و تفکر سعودی را در چنین موقعیتی ترویج می‌کند. معاون سیما اظهار کرد: این از فهم کم سیاسی اوست، البته او آدم سیاسی نبود. ما علاقه‌مندیم که او به کارش برگردد و سرکارش قرار بگیرد. شرایط هم برای بازگشت او کاملاً فراهم است.
یکی از مسائلی که بعد از خروج مزدک میرزایی از ایران مطرح شد، خارج شدن بخشی از تصاویر آرشیو صداوسیما توسط وی است. این موضوع با سکوت مدیران سازمان صداوسیما همراه بود و در تأیید یا تکذیب آن سخنی به میان نمی‌آمد. موضوع خروج آرشیو صداوسیما پیش از این در زمان مدیریت اسبق صداوسیما بحث‌های زیادی را از جمله خیانت چند تن از کارمندان سازمان پیش آورده بود. میرباقری درباره شایعه خارج شدن بخشی از آرشیو توسط مزدک میرزایی گفت: قرار بود او برنامه‌ای بسازد و اگر واحد آرشیو سیما را هزار در نظر بگیریم، او نهایت یک هزارم درصد از این میزان را با خود برده است.
معاون سیما همچنین در سخنانی به مناسبت روز خبرنگار گفت: ما ظرفیت‌های اساسی برای رشد و تعالی با زبان رسانه را دارا هستیم. در ایران هم ظرفیت‌های داخلی، هم منطقه‌ای و هم جهانی به گونه‌ای است که بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسانی هستیم که به این عرصه‌ها، موقعیت‌های منطقه‌ای و جهانی و آرمان‌هایی که داریم وقوف داشته باشند تا با تلاش مجدانه مسیری را که ملت ایران باید طی کند در مقابلشان نمایان کنند.
میرباقری به خبرنگاران گفت: کار شما ایجاب می‌کند از ظرفیت‌های درونی و آزادی معنوی بالایی برخوردار باشید و از هوا و هوس و حسد و مسائل نازل خودتان را رها کرده باشید، چراکه تا خودمان از بلوغ درونی و تحولات اساسی کمتر برخوردار باشیم ظهور و بروزمان در حوزه آنچه درونمان است خواهد بود و کار شما ایجاب می‌کند که دائماً مجاهده کنید و مراقبت داشته باشید. با حفظ حریتتان با شاقول اصولی، چون عدالت و حقیقت در نفستان، حریتتان را از چیزی که حقیقت نیست حفظ کنید، چراکه کسانی که مطلع‌ترند باید مراقبت‌های بیشتری کنند تا مؤثر واقع شوند.
معاون سیما حفظ آزادی‌های اجتماعی را هم لازمه حرفه خبرنگاری دانست و گفت: حریت نسبت به مسائل جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. کمتر مجموعه‌ای مثل شما در معرض آسیب‌های مختلفی، چون زر و زور و تزویر قرار می‌گیرد چراکه مطالبه‌گری در جامعه یقیناً به مذاق کسانی خوش نخواهد آمد. خصوصاً اگر عرصه مطالبه پیچیده‌تر باشد، فشار‌ها بیشتر خواهد شد و قدرت بالاتری می‌خواهد تا از موانع عبور کند.
میرباقری با اشاره به حساسیت مقطع کنونی در کشور تأکید کرد: کشور ما با چنین هجمه‌ای در طول ۴۰ سال پس از انقلاب برای رفع موانع موجود بیش از پیش نیاز به آگاهی دارد. وی افزود: کشور ما با توجه به آرمان‌های بلند و جایگاهی که باید بیابد با مسائلی هم در داخل هم در سطح منطقه و جهان مواجه است، اما قدرت حل مسئله در ایران بیش از این مسائل است و می‌تواند این موانع را رفع کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار