کد خبر: 962818
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
قدرتمندی در بعد اقتصادی با مقاومت حاصل می‌شود. دستاورد مقاومت و هزینه‌های سازش را می‌توانیم به روش‌های مختلف در منابر به مردم منتقل کنیم.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، گفت: در میان همه هیئات، هیئت رزمندگان اسلام مبنایش این است که وجه انقلابی و رزمندگی هیئت را بارز کند. منظور از وجه رزمندگی آن بخش از مسائل مذهبی هیئت‌هاست که می‌خواهد سیره ائمه اطهار (س) را با وضع موجود مقایسه کند.
وی افزود: ما می‌توانیم وجه مبارزه با ظلم، فساد، انحراف و استکبار‌ستیزی نهضت امام خمینی (ره) را احیا کنیم که مورد نیاز این مقطع از انقلاب اسلامی است. رسالت هیئت‌های رزمندگان و حتی دیگر هیئت‌ها این است که ببینند در هر مقطع انقلاب، نیاز پیش‌روندگی انقلاب چیست. باید این موضوعات را به شعر و آهنگ روز تبدیل کرد تا بتوان آن‌ها را به جوانان منتقل نمود.
سردار نجات در ادامه گفت: وقتی جوانان بتوانند هم‌سن و سال‌های‌شان را بیشتر به هیئت بیاورند، باید از آن‌ها بیشتر استفاده کرد. محتوای منابر باید متناسب با نیاز سال جدید باشد. اولین و مهم‌ترین نیاز سال جدید مقاومت است. ما باید برای نسل جوان و مردم خودمان دستاورد‌های مقاومت و سازش را جا بیندازیم. بیان استدلال‌های عقلایی و استدلال‌های مقاومت می‌تواند به محتوای هیئت غنا ببخشد. باید بگوییم که مقاومت باعث پیشرفت ما می‌شود و اگر سازش کنیم مردم‌مان فقیر می‌شوند. دستاورد مقاومت پیشرفت است. امریکایی‌ها ۲۰ سال چین را تحریم کردند. چینی‌ها در واکنش به این اتفاق تصمیم گرفتند، به اقتصاد خودشان متکی باشند؛ امروز چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست. امریکا و غرب فقط و فقط به کشور‌هایی که صاحب قدرت هستند، امتیاز می‌دهند.
وی در پایان اضافه کرد: قدرتمندی در بعد اقتصادی با مقاومت حاصل می‌شود. دستاورد مقاومت و هزینه‌های سازش را می‌توانیم به روش‌های مختلف در منابر به مردم منتقل کنیم. بحث دیگری که لازم است در هیئت‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، بیانیه گام دوم است؛ در بیانیه گام دوم اولین و مهم‌ترین موضوعی که مقام معظم رهبری لازمه شروع بیانیه دانستند، بحث امیددهی است. منابر ما باید سرشار از امید و آینده‌نگری پیش رو باشد. ما ۴۰ سال راه پر فراز و نشیب را خوب آمدیم؛ دستاورد‌های بسیار زیادی داشتیم، پیشرفت‌های زیادی کردیم، دنیا را مقهور خودمان کردیم و به الگوی بسیاری از کشور‌ها تبدیل شدیم. مسیر پیش رو مسیر بسیار روشنی است. این را باید به مردم منتقل کنیم. مسئله سوم، معنویت است؛ ما باید معنویت، اخلاق، اخلاص و توکل را به مردم منتقل کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار