کد خبر: 962667
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
پیکر مطهر سرلشکر شهید حسین ادیبان، فرمانده شجاع گردان تکاوران مالک اشتر، پس از ۳۸ سال رخ نشان داد و به آغوش خانواده بازگشت.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با اعلام خبر تفحص پیکر شهید ادیبان گفت: در جریان تفحص اخیر در ارتفاعات ۱۱۵۰ بازی دراز، پیکر مطهر این امیر شهید که از فرماندهان غیور ارتش بود، تحفص و شناسایی شد. شهید ادیبان در اردیبهشت ۱۳۶۰ به شهادت رسیده بود.
سردار سید محمد باقرزاده بیان کرد: به منظور تکریم مقام این شهید والامقام، مراسم وداع با حضور فرماندهان، همرزمان و مردم تهران روز شنبه مورخ ۲۹ تیر از ساعت ۱۶ در معراج شهدای تهران برگزار می‌شود.
باقرزاده در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده مراسم استقبال از پیکر سرلشکر شهید حسین ادیبان روز یک شنبه از سوی ارتش جمهوری اسلامی در محل پادگان لشکرک برگزار خواهد شد. سپس پیکر شهید به استان کرمانشاه ارسال خواهد شد تا چشم انتظاری ۳۸ ساله خانواده شهید پایان یابد.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین گفت: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده، پیکر مطهر شهید حسین ادیبان همزمان با ایام سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد، روز پنج شنبه ۳ مرداد در استان کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

ادیبان که بود؟
شهید حسین ادیبان در بیستم فروردین ماه سال ۱۳۳۰ در روستای مرادحاصل از توابع شهرستان کرمانشاه به دنیا آمد. او سال ۱۳۵۱ وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد. دوره سه ساله دانشکده افسری را در ۱۳۵۴ به اتمام رساند و بلافاصله جهت طی دوره مقدماتی رسته پیاده راهی مرکز آموزش پیاده شیراز شد و پس از طی دوره مقدماتی به پشتیبانی منطقه یک کرمانشاه اختصاص یافت.
با شروع نا آرامی‌ها و درگیری‌های کردستان، وی به منظور کمک به همرزمان و مردم منطقه به تیپ سقز مأمور شد و پس از آن به پاوه رفت و در سال ۱۳۵۸، از مأموریت جنگی پاوه به کرمانشاه مراجعت کرد. شهید ادیبان همراه فرمانده جدید تیپ سقز با هلیکوپتر به سقز اعزام شد و در ر‌هایی یگان‌هایی که از سوی عناصر ضد انقلاب به کمین افتاده بودند و راه ورود به شهر را مسدود کرده بودند نقشی اساسی ایفا کرد. در تاریخ ۱۵/‏۰۲/‏۱۳۵۸، به عنوان فرمانده گروهان قرارگاه پشتیبانی منطقه یک منصوب و بعد از آن به لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه منتقل شد. کمی بعدتر، به گردان تکاوران مالک اشتر (گردان ۱۶۶ تیپ ۲ زرهی) اعزام شد.
در تاریخ ۰۱/‏۱۲/‏۱۳۵۹، با درجه سروانی به عنوان فرمانده گردان تکاوران مالک اشتر (گردان ۱۶۶ تیپ ۲ لشکر ۸۱ زرهی) منصوب شد و در تاریخ ۰۲ /‏۰۱ /‏۱۳۶۰، به درجه سرگردی نائل آمد.
سرانجام در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ در ارتفاعات بازی دراز، پس از منهدم نمودن تعدادی از تانک‌های دشمن بعثی و کشتن متجاوزان عراقی به عمق جبهه دشمن نفوذ می‌کند و از خود مقاومت شجاعانه و دلیرانه‌ای به نمایش می‌گذارد، ولی به علت تعداد زیاد نیرو‌های دشمن به محاصره در آمده و بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت می‌رسد و مفقود‌الجسد می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
1
باسلام خوش امدی هموطنم چه شب باشکوهی شده مطمن باشید از این غیور مردان تو ایران زیاده از نیرو دریایی سپاه تشکر میکنم امشب واقعن مردم ایران خوشحالند دمتون گرم ما نظرمون این بود ک انگلیس وامریکا نتونن از تنگه هرمز رد بشن بازم خدایا شکرت الله اکبر مرگ بر امریکا وانگلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار