کد خبر: 962660
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
مراسم بزرگداشت فردوس کاویانی در حالی برگزار شد که این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون در آن مراسم حضور نداشت، گفته شده علت غیبت وی کسالت بوده است.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: فردوس کاویانی، هنرمند قدیمی سینما و تلویزیون در مراسمی که با حضور چهره‌های سینمایی در خانه سینما برگزار شد، تجلیل شد. در این مراسم، مسعود جعفری‌جوزانی، کارگردان سینما که در «سایه خیال» و «در مسیر تندباد» با فردوس کاویانی همکاری داشته، در سخنانی گفت: فردوس کاویانی دهه‌هاست که با بهره‌گیری از مطالعات و تجربیات و اندیشیدن به مشکلات، مسائل و مصائب زندگی، از وجود خودش مایه گذاشته و هنر آفریده تا ما بتوانیم لحظه‌ای رنج هستی را کنار بگذاریم و لبخند بزنیم تا با دیدن زندگى و تجربیات دیگران بیشتر آشنا شویم تا زندگى را بهتر بفهمیم و به درک عمیق‌ترى از خود برسیم... تا کیفیت زندگی‌مان افزایش یابد.
وی ادامه داد: کاویانی نمونه بارزی از یک هنرمند خلاق مردمى است، این بازیگر توانا، برخلاف افراد نارسیست، کم‌استعداد و کم‌سواد و پرمدعایی که این روز‌ها به ضرب زور و پول‌هاى باد آورده حرام، با عنوان هنرمند از آن‌ها یاد می‌شود، در اوج استعداد و شعور، در کمال فروتنی و بی‌ادعا از جان مایه گذاشته و ما را به این حقیقت رسانده که به مردم مهر بورزد و برای رستگاری دیگران بکوشد.
حمید جبلی نیز در سخنانی تأکید کرد: از کاویانی چیز‌های زیادی مثل نظم، ادب و احترام آموختیم. ما از پند و اندرز و نصیحت چیزی یاد نمی‌گیریم بلکه از رفتار آدم‌ها چیز یاد می‌گیریم. ما هم از کاویانی چیز‌های خیلی زیادی مثل نظم، ادب، جدیت در کار و احترام یاد گرفتیم. او سال‌ها عمر خود را گذاشت تا برای کسانی که خانه نداشتند خانه بخرد، در این راه با مشکلات زیادی مواجه شد ولی در نهایت موفق شد که برای آن‌ها مسکن تهیه کند. من برای او سلامتی آرزو می‌کنم و امیدوارم خوب و خوش باشند و سایه‌شان بالای سر خانواده باشد. مهرانه مهین‌ترابی که در سریال «همسران» با کاویانی همبازی بود، با بیان اینکه آرزو دارم فردوس کاویانی دوباره جلوی دوربین حاضر شود، گفت: از صمیم قلب دوست دارم حالش خوب شود و دوباره جلوی دوربین حاضر شود. برایش آرزوی سلامتی کامل دارم و از خدا می‌خواهم او دوباره به صحنه بازگردد و با عشقی که از طریق کارش به ما می‌دهد، ما را بهره‌مند کند.
در این مراسم آرمیتا کاویانی، دختر فردوس کاوینانی به نمایندگی از پدرش لوح تقدیر خانه سینما را دریافت کرد. این مراسم با حضور چهره‌های سینمایی در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار